Besök i min skog

Det började med att matte försvann ut för att lägga spår. Hon var borta längre än vanligt och när hon kom tillbaka muttrade hon om att det inte gick där hon först provade och att hon fick flytta på sig. Nåväl...jag gick och väntade på att vi skulle ut men det tog en himla tid. Och när vi väl kom ut skulle vi ner till vägen. Jag undrade lite men väl där fick jag se en härlig syn. Wallander, Guinness och Elliot stod där med sina mattar. Vilket pusskalas det blev bland oss hundar. Tvåbeningarna hälsade lite mer sansat.

Vi placerade oss på ett i förhållande till spåret strategiskt ställe och sedan fick vi gå en och en. Först ut var jag och matte. Det gick ganska bra, matte fick lite tips av Ann som hängde med och det tycker jag är bra. Matte behöver lära sig mer! Sedan var det Elliots tur, sedan Guinness och sist ut var Wallander. Matte gick med alla gångerna så jag fick vara utan henne då. Det var eländigt och jag tyckte att Ann var hård mot mig. Fast jag gillar henne ändå!

Jag tror det gick ganska bra för alla trots att vi var lite vimsiga av glädje över att träffas. Mattarna verkade nöjda och jag hoppas verkligen vi kommer att göra om det här. Kanske redan nästa helg hörde jag matte säga. Hon säger förresten att jag är dålig på att koppla av och ha tråkigt. Det kan jag väl knappast förneka. Usch, det innebär säkert att vi ska öva på det för det ska vi ju jämt när det är något jag inte är bra på.

Jaja...jag gör lite vad som helst för att mina kompisar ska komma snart igen. En gång till kan vi väl hinna innan vi ska åka iväg en vecka. Vi får se, mattarna får väl snacka ihop sig.

Jag blev jättetrött av spåret och allt som hände så jag har mest sovit ikväll. Matte har tränat och sedan suttit vid datorn en del. Men nu blev den ledig så jag tog chansen. Annars finns ju den bärbara men jag orkade inte bära iväg den och koppla upp den idag så jag väntade snällt på att matte skulle bli klar.

Jag fick en present av Elliot efter spårningen såg jag. Den liknade den flygande ekorren lite fast det var ingen ekorre. Men konstruktionen var densamma. Tror tyvärr inte att jag får sysselsätta mig med den på egen hand för då är risken stor att det händer något dåligt med den men matte och jag får leka ihop.

Sov gott. Imorgon är det söndag. Det betyder sovmorgon och det är skönt. Imorse vaknade matte halv sex och trodde hon skulle upp men hon fattade ganska snart att det inte behövdes så hon somnade om. Kanske blir det likadant imorgon.

Dags för sängen.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej på Er!Sovit gott hoppas jag.
Jag tyckte att det var roligt igår.En annan har ju inte gjort så mycket på senare tid så det var inte dumt med lite omväxling.
Har du förresten tänkt på vilken fördel vi har mot våra mattar?Som t.ex.att din matte sliter o lägger spår och det är du som får belöningen.Dvs.både att få gå spåret och att du fick en sak av mej?
Kanske inte så rättvist när man tänker efter.....så det skiter vi i....

2007-07-01 @ 11:27:24
Postat av: Elliot

glömde förresten att säja att din matte får kolla på sina mail.Där är några kuliga,knäppa o söta bilder...ja du vet så som det alltid blir när vi är med :D

2007-07-01 @ 11:29:49
Postat av: Lakrits

Ska be matte kolla. Hon har varit iväg lite ärenden men nu är hon hemma igen.
Jag hörde förresten att du tyckte det var lite lätt spår igår så du ska få ett svårare nästa gång. Matte ska nog lägga det redan på kvällen så får det ligga till sig över natten.

2007-07-01 @ 14:53:46
Postat av: Elliot

Ja lätt o lätt det är bara så att jag slarvar för att jag "TROR"att jag vet exakt hur det går.
Du vet hög näsa OCH hastighet hehe!

2007-07-01 @ 15:16:03
Postat av: Wallander

Hjärtligt tack för att vi fick komma och spåra i "din" skog. Jag tyckte det var så kul, även om jag blev lite skrajsen för vissa saker, t ex en slemmig pulpa, en liten sörjig vattenpöl mm. Men förutom det så var det helt OK. Roligt spår i rolig terräng. Jag kommer mer än gärna tillbaka redan nästa helg om det går att få ihopa på något sätt.

2007-07-02 @ 00:30:05
Postat av: Elliot

Va e en "slemmig pulpa"?Det låter läskigt så de hade jag nog oxå blivit rädd för i fall jag sett den/det(?)

2007-07-02 @ 11:25:07
Postat av: Wallander

Ojdå, puppa heter det kanske... men oavsett, läskigt slemmigt var det!!!

2007-07-03 @ 00:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0