Skön dag

Idag är det lördag och vi började med att sova ut ordentligt, matte och jag. När vi väl vaknade låg vi och gosade en bra stund i sängen. Sedan var det frukos, promenad och lite annat och därefter bar det av med bilen några ärenden. Jag tyckte det var lite trist att vänta i bilen men det var faktiskt mödan värt för sedan åkte vi till Yddingen. Vi skulle nämligen rekognosera lite inför morgondagens bad med Wallander. Matte och jag promenerade ner till badstället vid sjön och jag tyckte det var jättekul att få utforska nya terräng. Badstället var också toppen med lång brygga som jag efter viss tvekan hoppade från. Det regnade men det gjorde inte mig något och matte brydde sig visst inte heller så mycket.

När vi kom hem från vår lilla expedition var jag trött. Matte hade tänkt lägga ett spår till mig men det regnade så mycket så blodflaskan åkte in i kylen i väntan på bättre väder vilket förhoppningsvis blir imorgon förmiddag. Istället pysslade vi med mina aktiveringsspel när jag vaknade till igen. Jag har börjat fatta lite av den där lådan nu. Man ska ha ner klossen i hålet, då trillar godiset ut. Jag tyckte det var mycket smartare att sticka ner nosen och fiska upp godiset direkt, men se det tyckte inte matte. Och för alla del kan jag ju hålla med om att då blir det ju inte så mycket spel av det hela.

När regnet avtog blev det en helt vanlig promenad. Ingen träning, det var för blött och dessutom kände inte matte riktigt för det. Och det kommer ju fler dagar. Jag tycker det har varit ganska skönt att ta det lite lugnt, när det är fint väder är jag ju jämt ute och härjar.

Matte hade köpt en ny leksak till mig idag men den är redan död. Jag skulle se vad som fanns inuti och det var nog lite dumt. En annan leksak har också åkt i slasken idag, fyllningen började ramla ut genom hålen. Matte säger att jag är en marodör. Suck. Fast en del saker har hållit förvånansvärt bra.

Nu är jag trött och ska faktiskt natta mig. Man blir faktiskt lite trött av att spela spel! Förresten hittade matte en sida med en massa aktiveringstips. Den är: http://www.freewebs.com/voffebus/aktiveringstips.htm Vi får nog prova några av dem i sommar.

/Leksaksmarodören

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag har svårt för att sova. MOR berättade att vi skall åka och bada imorgon och nu är det faktiskt imorgon. Jag har varit inne och puffat på MOR redan ett par gånger, men får svaret att visst det är söndag men inte riktigt rätt tidpunkt för att åka och bada.
Lika bra alltså att jag stänger ner datorn nu och ser till att sova bort ett par timmar... Förresten jag har nog inte talat om att jag nu har en egen dator, en bärbar, skit skönt, jag kan vara var som helst i lägenheten, ingen klagar på att jag är ivägen...

2007-06-17 @ 00:45:59
Postat av: Lakrits

Vad skönt med egen dator. Matte har också en bärbar som jag med mig ibland. Den ligger i en väska så det är bara att ta i handtaget och bära. Lite jobbigt att koppla upp den själv men det brukar fixa sig.
Hoppas du har kunnat sova gott! Vädret ser fint ut för badplanerna. Nu ska matte ut och lägga spår till mig tror jag.

2007-06-17 @ 10:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0