Vardag igen...

...vilket innebär att runt sjutiden lämnar matte mig i någon annan tvåbenings ömma vård. Nu när syster medicinpinnen är på besök blir det hon som får äran på morgonen. Först får hon en grundlig väckning men sedan när matte åker hoppar jag upp till henne i sängen och ligger där och sover en stund. Medicinpinnen gnölade lite över att jag tog mycket plats men jag tror hon tyckte det var ganska mysigt ändå.

Resten av dagen innan matte kom hem var det sedan mest bad, slapp, bus och grävning. Jag försökte få igång Knappen genom att slicka honom som ni kan se av bilden här under men det gick inget vidare...

image104

Jag var också ute med medicinpinnen och dagismatte och då hittade jag en stor fin stock som jag ville bära hem...

image105

När vi kom hem sedan lade jag mig och slappade lite bredvid Knappen under buskarna.

image106

Jag älskar den platsen, där är så svalt och skönt.

Sedan spanade jag lite på allt möjligt...men staketet var i vägen för vidare utflykter.

image107

Apropå staket så har jag blivit lite begränsad. Jag får inte vara på hela tomten själv längre dagtid. Detta eftersom jag höll på att gräva upp några sällsynta växter och nu får jag bara vara på "baksidan" med sällskap (läs övervakning). Men okej...framsidan är roligast ändå för där är mest plats och det finns en damm på varje sida så jag lider ingen nöd, kan bada när jag vill oavsett var jag är. Men som det kan gå bara för att man råkar luckra jord på fel ställe.

När matte kom hem blev det lite apporteringsträning, lite lydnad, sedan promenad med ett litet uppsök på medicinpinnen.

Ni vet väl förresten hur medicinpinnen fick sitt namn.  Om inte så var det så här att jag tidigt snappade upp att hon kallades Pinne. Men på min blogg skrev hon mattes medicinsyster för att hon också pluggar till läkare. Jag satte helt enkelt ihop det hela och så blev det som det blev. Jag tyckte Pinne var finast smeknamn för jag gillar verkligen pinnar!

Hon stannar nog tills torsdag så jag hinner köra med henne lite till. Hihi...det är ganska kul, jag har en extra lekkompis när matte är på jobbet. Har hört rykten om att syster yster ska komma en kort sväng också framöver. Det blir kuuuul!

Imorgon är det träning i Lomma och matte ska upp tidigt så vi får snällt lägga oss nu. Regnet smattrar rogivande mot taket.

Godnatt alla!

/Lakrits

Kommentarer
Postat av: Wallander

Aj då har du fått begränsningar nu, ja jag måste säga att jag har bara väntat på det. Har hört om fler "bushundar" som har fått indragen frihet. Men du har tur som ändå har sådant stort utrymme kvar och att inte din och knappens favoritplats försvann. Men kanske skall du hålla dig lite i skinnet nu så att det inte blir mer staket uppsatt.
Kul att få förklarat det här med hur medicinpinnen fått sitt namn, jag har faktiskt undrat, men nu behöver jag inte göra det längre.
Jasså, det regnar hos dig också. När jag & FAR var ute så stod det som spö i backen och trots att FAR torkade av mig så trodde MOR definitivt inte att han gjort det. Jag var så blöt så blöt. Skitväder, jag gillar mycket mer att själv få välja när jag vill bli blöt.

2007-06-25 @ 23:49:45
Postat av: Dagismatte

Skönt, allt känns mkt lugnare nu när vi har lite bättre uppsikt över dig och läget lite mer under kontroll. Visst hade vi väl roligt när vi lyfte på alla stenar och drog i ogräset på samma gång? Bäst var det när du skakade rötterna också till mig! Men du hade inte så bra tålamod så det blev mest bad på slutet... Eller hur...?

2007-06-26 @ 00:04:52
Postat av: Matte

Nämen Lakrits, har du sett att Dagismatte har skrivit. Vad roligt. Jag tror att syrran har haft undervisning med henne.
Begränsningar...ja du...du har väl ett antal tusen kvadratmeter kvar att springa runt på. Och du får ju vara på den andra sidan under uppsikt fortfarande, du är ju inte helt portad därifrån.

2007-06-26 @ 09:27:43
Postat av: Wallander

Lakrits du förstår att jag som stadshund har inte så bra koll på hur många kvadratmetrarna kan vara på vischan. Jag har begränsningar överallt runt omkring mig känns det som.

2007-06-26 @ 22:16:12
Postat av: Lakrits

Det är därför vi måste ut och springa tillsammans ibland så att du får lite mer frihet.
Trevligt att dagismatte har kommit sig för att skriva här. Om man säger så här...hon är mycket bättre på att laga pannkakor än att syssla med datorer.
Jag känner mig väl inte särskilt begränsad egentligen. Det var stökigt innan när någon kallade på mig för jag visste inte vilken sida jag skulle springa till och det blev nästan alltid fel så att jag stod och väntade vid en dörr men den som ropade väntade vid den andra. Jaja...det roligaste är ändå att vara där tvåbeningarna är, där händer det mest.

2007-06-26 @ 23:06:59
Postat av: Dagismatte

Ja jag får lära mig mkt av fina Pinnen som du också har det kul med Lakrits. Men idag kommer vi att vara hemmastadda så att vi kan njuta av bondelivet!

2007-06-27 @ 14:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0