Kennelträff

Igår var det lördag och dags för kennel Concurro att träffas i Onsala. Det var både min kull och några från den som är äldre som kom. Jag hade aldrig träffat dom äldre förr så det var himla lajbans. Alla mina syrror dök upp också och ni kan ju tänka er.... Det var fullständig kalabalik och nästan ingen gjorde vad dom skulle. Matte morrade på mig ett antal gånger och för all del...jag var helt urflippad. Men det var ju så mycket nytt, båda hundar och platsen vi var på. Vi tränade inkallningar och annat sånt vi brukar göra på träningen, lite apportering, utställning mm och vad ska jag säga....vi framstod väl inte direkt som champions.  Men trevligt var det ändå, det tyckte matte också fast hon poängterade när vi körde hem att det hade varit ÄNNU trevligare om jag hade betett mig en smula mindre tokigt.

Till slut blev jag helt snaggad av Renée (min ursprungliga matte eller hur man ska säga). Matte hade ju klippt mig en del men Renée påstod att det fanns MYCKET kvar att ta och så blev jag fasthållen som i ett skruvstäd och det fanns liksom inget att göra. Tyvärr fick jag inte med mig håren till Elliot heller, jag var så tilltufsad av den oömma behandlingen. Matte säger att jag blev jättefin men jag vet inte...Dom gick lika hårt åt en av mina syrror och då passade jag på att ta kort för att dokumentera tortyren. Kanske var det inte så konstigt att Syrran och jag rök ihop lite efter klippningen när vi gick mot bilarna. Vi var båda trötta och tålamodet var väl på upphällningen. Egentligen var det ju inget att bråka om men nu blev det lite tokigt ändå. Hon ska bestämma över mig och det går jag absolut inte med på. Elliot kan få bestämma men inte Syrran, det går verkligen inte för sig. Jag berättade såklart om Elliot, Wallander och dom andra jag tränar med och kanske blev Syrran lite avundsjuk, jag vet inte.

Både matte och jag var trötta när vi gav oss hemåt. Jag sov men matte körde så hon fick snällt hålla sig vaken. Men när vi kom hem och vi båda hade fått mat i oss somnade hon på soffan efter en stund. Så småningom vaknade hon och vi tassade isäng. Efter en skön natt och en morgon med mycket gos har vi tagit oss upp och nu ska vi ut i skogen en sväng. Men först lite bilder från igår...och så vill jag skicka många pussar och kramar till Renée och Ted som tack för en härlig dag.

image10
Så här såg det ut när vi fikade. Alla är inte med på bilden men ändå... I bakgrunden finns havet men vi fick inte bada. Snålt, eller hur?

image11
Här ligger jag och pausar lite.

image12
Så här såg det ut när Syrran fick sig en omgång med saxen.

image13
Och så när nesligt slutade det för henne eftersom hon vägrade vara still.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Nu tjuvar jag in mig här och kollar in vad du skriver Vildis. Vill bara säga hur mycket jag tycker om dig. Ibland kanske jag verkar lite sur och så när du inte gör som jag vill (har dock försökt tygla mitt humör och jag tycker det har blivit bättre) men jag älskar ju dig så mycket. Jag blir alltid så glad när jag får syn på dig. Du vet, jag har ju inte så många. Det är du och Syrran (min alltså) jag snackar mest med. Kul att Elliot och Walle bloggar så mycket med dig, dom är goa killar.
Magkli från matte

2007-03-11 @ 13:25:40
Postat av: Lakrits

Nu tjuvar jag in mig här och kollar in vad du skriver Vildis. Vill bara säga hur mycket jag tycker om dig. Ibland kanske jag verkar lite sur och så när du inte gör som jag vill (har dock försökt tygla mitt humör och jag tycker det har blivit bättre) men jag älskar ju dig så mycket. Jag blir alltid så glad när jag får syn på dig. Du vet, jag har ju inte så många. Det är du och Syrran (min alltså) jag snackar mest med. Kul att Elliot och Walle bloggar så mycket med dig, dom är goa killar.
Magkli från matte

2007-03-11 @ 13:27:05
Postat av: Matte

Nu tjuvar jag in mig här och kollar in vad du skriver Vildis. Vill bara säga hur mycket jag tycker om dig. Ibland kanske jag verkar lite sur och så när du inte gör som jag vill (har dock försökt tygla mitt humör och jag tycker det har blivit bättre) men jag älskar ju dig så mycket. Jag blir alltid så glad när jag får syn på dig. Du vet, jag har ju inte så många. Det är du och Syrran (min alltså) jag snackar mest med. Kul att Elliot och Walle bloggar så mycket med dig, dom är goa killar.
Magkli från matte

2007-03-11 @ 13:28:16
Postat av: Wallander

Jag tycker också det är riktigt lattjo lajbans att få träffa sina syskon med jämna mellanrum, längtar faktiskt redan tills nästa gång.
Din syrra verkar lite tuff, det är bra att du inte accepterar att hon skall få bestämma över dig, men ibland så måste man ge sig (annars kan det sluta illa).
Tur att det inte gick för dig som för din syrra när det skulle friseras, det ser allt lite invecklat och väldigt jobbit ut för alla inblandade parter.
Jag förstår att ni båda var trötta och sovit väldigt gott efter en tillsynes ansträngade dag på många sätt.

2007-03-11 @ 14:46:04
Postat av: Elliot

Du har tur du Lakrits att din matte tar med dej på så mycket kul eller hur?
Synd att du inte fick med dej resterna av "peruken" till mej.Så jag får väl se fånig ut med lite "fransar"här o var.

Jag förstår om din syster(som du rök ihop med)blev avundsjuk på dej som har sådana trevliga killar i din bekanskapskrets som Walle o jag.Eller andra goa kompisar som Zingo,Alex,Vira o Zappy.Dom brukar ju säja att släkten är värst o de är kanske så för dej jag menar att du lixom är mer van vid oss "adoptivsyskon"och därför kommer bättre överens med oss.
Du kommer nog att få vara med på vårt 1-års kalas snart tror jag.Då kommer kanske vår andra brorsa Castor oxå.
kramizar från E

2007-03-11 @ 15:04:04
Postat av: Elliot

De e ja igen!Glömde bara att säja att du är jättegullig på bilden där du ligger så fint.Jag får nog ta tillbaka det där jag sa om Syrsan du vet..
hej då från spinkis

2007-03-11 @ 15:06:52
Postat av: Lakrits

Är det sant att jag får komma på kalas? Jösses vad kul. Kan knappt vänta.
Jag blev inte sur över Syrsan. Är ju själv en riktig retsticka. Fråga matte...Tack för ditt inlägg förresten matte. Jag gillar dej också. Stor puss.

2007-03-11 @ 19:38:26
Postat av: Wallander

Lakrits, vad fina ord din matte skrivet på din blogg. Hon är guld värd för dig precis som du är för henne, så var rädda om varann!

Det är helt OK att spåra ut lite som tonåring, och att man blir lite arg/ledsen på varann och gör/säger kanske lite onödiga saker, men det viktigaste är att man ser till att bli vänner snabbt igen.

Jag kommer väldigt bra överens med min MOR för tillfället och det känns riktigt bra.

2007-03-11 @ 20:16:22
Postat av: Zappy

Hej Lakrits! Tack för tipset på Wallanders blogg! Nu hittade jag din också. Vad kul ni hade på er syskonträff. Och vad fina bilder! Jag brukar också ligger så där gött på ryggen ibland. Visst är det mysigt! Kram från Zappy

2007-03-11 @ 20:46:03
Postat av: Lakrits

Vad kul att du har hittat hit Zappy! Välkommen välkommen. Jag visar magen jämt när jag ligger och vilar, förutom om jag är riktigt illasinnat trött, då rullar jag ihop mig i en boll en stund först och sen visar jag magen.

2007-03-12 @ 20:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0