Träning igen och mer som förr...

Ni som läste mitt inlägg från träningen för två veckor sedan vet att jag tyckte det var lite trist, inte som förr riktigt när vi tränade själv. Men idag var det faktiskt riktigt roligt. Vi gjorde mer sådant som vi har gjort när flatte-gänget har tränat ihop. Springa mellan koner utan koppel. Ligga platsliggning med olika störningar, göra inkallningar mm. Och så hade matte med sig sitt nya supergoda godis som jag har lärt mig heter torkad nötlever. Den är oemotståndlig. Tror alla som fick smaka håller med mig!

Matte var nöjd med både mig och träningen ikväll och det känns ju bra. Bara en liten mini-smitning men det räknas knappt för jag kom så snabbt tillbaka till matte igen.

Jag måste dock säga att min matte är lite konstig ibland. Eller hon har konstiga idéer. Lite väl ambitiösa. Fast det jag tänker på nu gäller tack och lov inte mig. Men igår kom matte på att hon ska cykla till och från Lund varje dag ett tag framöver för att slippa körandet, slippa hitta parkering etc. Hon har ju cyklat mycket innan min matte så antalet kilometrar är väl egentligen inget problem. Men den här idén kläcktes på eftermiddagen och när mattes klocka ringde halv sex i morse så undrade hon själv hur hon hade tänkt. För er som inte vet så är min matte inte den som studsar upp ur sängen på morgonen och är jättepigg utan hon har ganska lång startsträcka, ungefär som jag. Dessutom hade hon lite ont i halsen (jag har INTE smittat henne!) så det blev ingen cykling utan vi låg och slappade en stund när hon var klar istället. När hon sedan kom hem i eftermiddags förstod jag att hon hade löst månadsbiljett för parkeringen och hittat ett jättebra ställe att stå på så jag antar att cyklingen är avskriven.

Tokiga människa, vilka idéer hon kan få. Ni förstår kanske hur jag har det ibland när idéerna handlar om mig och inte bara om matte. Fast det är ganska kul också.

Nä, nu är det faktiskt läggadags. Matte lovade ju att hon skulle bättra på sina läggningsvanor tidigare och hon är faktiskt en som alltid håller vad hon lovar. När hon kommer i säng beror lite på när vi ska upp men minst sex timmars sömn, helst mer är det sagt. Det är toppen, säger jag bara om det kan hålla. Okej att sex eller helst ju timmar inte räcker för mitt dygnsbehov av sömn men det är mycket bättre än fyra eller fem timmar. Jag håller tassarna för att du fixar det matte!

Natti-natti från en ganska lydig vildhund


Kommentarer
Postat av: Elliot

Jag tyckte oxå att det var bra att skippa det där med cyklingen.För då kommer hon ju fortare hem till dej ;)

2007-05-09 @ 11:35:49
Postat av: Lakrits

Ja, just det. Jag tänkte så också. Vi kan ju ut och cykla tillsammans istället. Jag åker kärra, matte trampar. Då får hon jobba på minsann för jag är ju ingen liten plutt precis.

2007-05-09 @ 15:20:38
Postat av: Elliot

Sjysst arbetsfördelning Lakrisal!

2007-05-09 @ 21:01:15
Postat av: Wallander

Det är rätt, man skall slita ut en generation i taget!

2007-05-09 @ 23:46:39
Postat av: Lakrits

Äsch, tror inte det är så illa. Min matte är ganska seg av sig.

2007-05-10 @ 14:54:56
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0