Ystert

Ja, ikväll så landade Syster Yster med ett bombnedslag. Hon härjade genast upp mig så att jag började skälla och så rusade vi runt en lång stund och jagade varandra i trädgården. Hon är den knasigaste jag har träffat, faktiskt ännu värre än matte. Men rolig som bara den.

Sedan stack vi ut på en cykeltur (jag åkte kärra). Det var mysigt tyckte jag och den friska luften gjorde att jag blev riktigt hungrig och åt min mat med god aptit när vi kom hem. Sedan har tvåbeningarna ätit och jag har fått min välling. Nu ska nog matte försöka hinna läsa något innan hon och Yster ska fixa med lite av varje. Själv börjar jag bli trött men de där två kan ju hålla på hela natten (befarar det värsta). Matte ska ju upp tidigt imorgon och ha föreläsningar hela dagen och jag har förstått att det inte är någon höjdare om man är trött för då är risken stor att man somnar. Pinsamt att sitta där på en stol och sova bland alla andra. Nä, hon får allt se till att hålla ögonen öppna. Jag kan faktiskt sova med öppna ögon, det borde hon lära sig.

Imorgon kväll blir det väl full rulle för mig med Yster när hon väl vaknar (hon är en riktig sömntuta). Och på kvällen när matte kommer blir det säkert också något spännande som händer. Yster stannar tills tisdag så tyvärr missar hon vår träning. Fast det kanske är tur med tanke på att vi ska apportera och det kan ju gå lite hur som helst. Hon får komma någon gång till hösten när vi har fattat galoppen lite bättre, tror jag.

/Lakritsremmen

Kommentarer
Postat av: Elliot

Jag läste fel först,trodde det stod:SOM ett bombnedslag,inte MED.Det är viss skillnad har jag förstått.
Va kulit att du har så många "tokroliga"personer som vill leka med dej!Det har inte jag(merän matte då förstås).De flesta verkar annars så rädda (FÖR MEJ?!)när jag sätter igång.
Matte har i varje fall satt upp en ny skylt på porten där står:Varning för kontaktglad hund!Hihi det är huvudet på spiken så att säja....
Ha det Yster dag allihop!
Från låtsasbrorsan Elliot

2007-05-28 @ 10:41:02
Postat av: Wallander

Ja, Systrar Ystrar dom kan vara ena riktiga "sättigångare". Ännu värre än din matte, går det att vara? Passa på att njut för fulla muggar både du & matte nu när syster yster är nere.
Jag hade önskat att min MOR också kunde vara lite mer "knäpp" ibland hon också, men hon har lite svårt för det.

2007-05-28 @ 20:37:00
Postat av: Wallander

Elliototten, inte är där väl någon som blir rädd för dig? Det syns ju lång väg att du är en av de snällaste hundar som finns på denna jord.
Roligt med den där nya skylten, annars brukar det alltid stå: Varning för Hunden. Men den här kanske avskräcker eventuella inbrottstjuvar mer, för dom tror inte att någon sätter upp en sådan skylt om dom har en snäll hund. Detta var ett bra "HUNDTRICK".

2007-05-28 @ 20:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0