Det är något hemligt på gång...

Matte smusslar med något. Jag har försökt tjuvkika men inte lyckats för hon har gömt det hela väl och hon har sagt att jag ska hålla min nyfikna nos borta när hon grejar med vad det nu är. Men jag tror det har med mig och kanske med mina kompisar att göra. Hon är nog rädd att jag ska skvallra om jag får veta något.

Det har annars varit en lugn och skön kväll. Det blev en mörkertur när matte hade kommit hem och sedan har jag varit ute och rekat lite i trädgården, suttit och funderat lite och gjort hål i isen så att jag kan dricka utomhus. Jag konstaterade att det blir en kall natt, den kallaste på denna sidan midsommar skulle jag tippa. Det kändes liksom i luften.

Imorse när vi var ute och gick hände förresten en lite läskig sak. Jag travade på i raskt tempo för jag hade hittat en fin pinne. Matte traskade på en bit bakom...trodde jag. Men plötsligt när jag vände mig om var hon borta. Det blev fart på mig kan ni tro. Och det var mörkt (och matte hade släckt pannlampan) så jag såg inte henne men jag luktade ju när jag närmade mig och jag hittade såklart henne. Men det var läskigt att stå där mitt i skogen i mörkret och för en kort stund inte veta var matte hade tagit vägen. Sedan höll jag bättre koll på henne kan ni tro. Hon verkade nöjd med det...

Det är dags att jag börjar fundera på julklappar till mina bästisar. De verkar ha dåligt med idéer själva så jag får hitta på något. Jag har lite tankar kring det hela men inget bestämt ännu. Och vad ska man hitta på till sin matte? Det är nog det svåraste. Jag vill ju inte komma med några löften som jag inte kan hålla. Jag får klura vidare...

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj, vilken grej din matte utsatte dig för idag, det var säkert något hon lärde sig på föreläsningen igår. Men vilken tur att du så snabbt upptäckte att hon var borta.

Ju mer du skriver om hemligheterna ju nyfiknare blir jag. Men det är kanske bäst att ingenting veta, det är lätt att man försäger jag sig ibland, av misstag förståss.

Du säger att vi är dåliga på att komma med idéer, du själv då? Om du har din önskelista klar kan du väl lägga ut den på bloggen din eller så kan du väl maila den till MOR min, det hade varit bra att ha.

2007-11-15 @ 00:02:08
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Hmmmm....jag är nog inte heller så bra på det där med lista. Men jag ska fundera. Det är ingen som har frågat än så jag har faktiskt inte tänkt så mycket.

Matte gjorde samma sak imorse igen, dvs försvann när jag tog en liten minirunda in i skogen. Puts väck. Men jag spårade upp henne.

2007-11-15 @ 08:49:12
Postat av: Mattes medicinsyster

Ja, jag tror bergis också att hon lärt sig det på föreläsningen. Är ju ett bra sätt att öka uppmärksamheten. Inte så kul att bli av med matte, eller hur? Men det kanske är en dubbel tanke i det hela. Du får ju också öva dig på att spåra upp henne...

Jag skulle också vilja veta om du önskar dig något speciellt. Om inte får jag väl klura lite själv.

2007-11-15 @ 12:52:11
Postat av: Wallander

Men du Lakrits, MOR gav mig ett MOR-julklapps-tips när vi var ute och gick en långrunda i kylan ikväll. MOR sa: JAG VILL INTE FRYSA MERA, JAG MÅSTE ÖNSKA MIG EN "VARM&GO OM RUMPAN FLEECETRÖJA". Kanske kan det var ett tips till din matte oxå????

2007-11-15 @ 19:00:20
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Först trodde jag att du menade en till matte för hon är väldigt frusen av sig. Men du menade kanske till mig. Vet inte...just rumpan har jag väldigt mycket päls runt och på. Den är väldigt fluffig.

2007-11-15 @ 22:53:20
Postat av: Lakrits

Ja, det kanske kan vara något. Fast hon har jämt mycket kläder på sig för hon är frusen av sig själv liksom. Ibland har hon svårt för att röra sig av alla kläder. En näsvärmare behöver hon för hon fryser jämt om lilla kranen (som har läckt betänkligt på sistone).

2007-11-15 @ 23:13:47
Postat av: Wallander

Jag menade till din matte, du efterlyste ju häromdagen något matte-julklapps-tips.

Din rumpa tror jag klarar sig hur bra som helst utan fleece.

2007-11-15 @ 23:13:55
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Alltså om ni undrar så ändrade jag min kommentar, så Wallander har inte alls svarat konstigt. För jag läste först att det skulle vara till min rumpa men sedan såg jag att han inte menade det utan jag ändrade. Men Walle var snabb och hann skriva innan ändringen gick igenom.

2007-11-15 @ 23:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0