Knepig dag

Matte var först iväg som vanligt. Sedan kom hon hem som vanligt och vi var ute. Men sedan åkte hon igen för hon skulle på den där föreläsningen om hund. Konstigt och trist tyckte jag. Hon verkade inte pigg heller när hon kom hem, snarare trött som attans.

Jag klantade mig idag på promenaden. Sprang efter ett rådjur och var nog borta i tio sekunder. Matte sprang ifatt mig och haffade mig på vägen. Inte kul, hon var sur som en ättiksgurka. Bara att lägga sig ner på en gång och inte fundera över att stå på sig.

Tror att matte fick lite tips ikväll fast hon tänker nog inte prova allt som sades (och det är jag nog tacksam för). Men det är tur hon inte är iväg så ofta på kvällarna för det känns konstigt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0