Rolig eftermiddag och ny leksakskorg

Matte kom från skolan strax efter lunch. Om hon egentligen skulle varit kvar eller inte låter jag vara oskrivet.... Men trevligt var det i alla fall att hon kom till mig. Vi körde lite fredagsgull, sedan bytte matte kläder och jag trodde vi skulle ut. Men jag blev tillbakamotad i dörren. Matte försvann ut med vad jag kunde lukta mig till var blodflaska och klöv. Hon var alltså ute och lade spår. Aha.... hoppas det är till mig imorgon. Jag tyckte det var nesligt att få stanna inne men det var ju för den goda sakens skull som matte gick ut själv.

Nåväl, när hon kom tillbaka tränade vi både lite vanliga övningar och sedan fick jag hämta kanindymmies. Det gick bra och jag kom ända fram till matte fast jag släppte ju ändå lite hur som helst men matte stoppade tillbaka dem i munnen på mig och sade "håll fast". Nu tycker jag ju inte alls illa om att hålla fast dem men jag vill ogärna göra det så som matte vill. Men vi kommer nog överens om det hela så småningom.

Det har förresten kommit en avi från posten med mitt namn på. Jag är grymt nyfiken. Matte ska hämta paketet i helgen. Det är från en kompis till henne men eftersom det står mitt namn på måste det ju vara till mig!!!

Efter promenaden (inklusive postlådan där avin upptäcktes) åkte matte iväg och jag lämnades i dagismattes vård. Matte skulle nämligen ärenden till Malmö och det är inget kul för mig sade hon. Jag undrade om jag inte kunde få vara hos Wallander men det gick inte sade hon. Nähä....

När matte kom hem hade hon köpt en ny och mycket större leksakskorg till mig och det var himla bra för den gamla var så liten så det ramlade ur en massa grejor hela tiden. Den nya är rymlig (än så länge).

Imorgon är det sovmorgon och det gillar jag!!!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag tror snart att du & matte Marie knäckt överlämningskoden, det låter så (jag & MOR är fortfarande ljusår ifrån och det blir väl inte bättre eftersom att jag kanske inte får göra detta mera efter förra veckans fadäser).

Hoppas inte att ditt spår regnat bort inatt bara.

Vad spännande att du fått ett paket tillsänt dig i ditt namn, hoppas du delger oss vad det innehöll för spännande saker.

Större/bättre leksakskorg, bra, det skall jag oxå sätta upp på min önskelista, då måste det bli enklare för mig att hålla ordning. Idag lägger jag tillbaks mina saker men de trillar bara ur lådan igen och då blir det stökigt och jag får höra att jag inte kan hålla i ordning på mina saker.

2007-12-01 @ 15:12:37
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Mattes medicinsyster

Vad duktig du är Wallander som lägger tillbaka leksakerna. Får du inte en stjärna i kanten när du gör det?

2007-12-01 @ 20:41:46
Postat av: Wallander

Jo jag får beröm, men ibland blir det tydligen inte riktigt till 2-beningarnas belåtenhet.

2007-12-01 @ 21:33:50
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0