Vilken helg!!!

Det har varit aktiviteter precis hela tiden den här helgen. Jättekul men också ansträngande så när matte gav sig av på egen hand ikväll så vilade jag snällt hos dagismatte.

Fredag kväll var vi ju på besök i Lund hos en kompis till matte. Sedan satt matte uppe och nattramlade så det blev inte mycket sömn natten till lördagen. Och det var bestämt nio i Lomma så vi fick snällt packa oss iväg. Lite gäspningar här och där men träningen gick ändå bra och jag hämtade fåglar till matte. Kom längre fram än jag har gjort tidigare även om jag inte håller kvar tills jag sitter ner men matte var ändå nöjd.

Efter träningen bar det av till Teba med en rasande fart för matte skulle få kopplet hon hade köpt fixat. Kroken var nämligen för slapp. Jag har också en känsla av att matte handlade julklapp till mig för hon smusslade lite när vi sedan kom hem.

När vi kom hem så bar det av ut i skogen på en tur, sedan tränade matte medan jag vilade lite och sedan var det dags att åka till Lund en gång till men till en annan av mattes vänner. Där blev det inte mycket vila för jag fick hålla koll på matte hela tiden. Hon hjälpte nämligen till att bära ner möbler i källaren för Evelina som hennes vän heter är väldigt rund om magen (och ännu större skulle den visst bli innan bebisen kommer ut) så hon kunde inte bära. Jag fick åka hiss flera gånger, följa med ner i källaren och titta på mm. Spännande men också uttröttande och jag var ganska mör när vi åkte hem. Matte var också hemskt trött och för en gångs skull lade hon sig tidigt. Nu var det tyvärr så att natten blev väldigt orolig för jag mådde lite konstigt och ville ut så jag pep tills matte vaknade. Hon släppte ut mig tre gånger men jag satte mig mest och andades frisk luft och till sist tyckte matte det blev lite kallt och händelselöst. Det var bara det att sista gången kom jag inte utan jag släpade ut matte i trädgården i morgonrock och smet undan en stund men sedan tyckte jag faktiskt synd om henne för hon fröst så förbenat så jag kom ändå.

I morse var jag tröttare än tröttast. Matte också men ändå skulle vi iväg. Även denna dag till Lomma där spåret som Helene lade igår fanns. Jag var först ut i spåret men det gick inte så himla bra, jag virrade ganska mycket. Dels hade det legat länge, dels hade många gått i det och dels var jag (och även matte) förfärligt trötta i huvudet av för lite sömn. Men nåväl, matte var väl lite purken men jag tror det var mest för att jag släpande runt henne i en massa taggiga snår. Hon hade nog förståelse för att det inte var ett lätt spår precis. Efter mig kom Wallander och det gick bra för honom idag förstod jag av matte.

När vi kom hem hann vi bara lite mer än in om dörren innan vi skulle ut igen. Denna gång för att träffa Elliot som kom på besök i min skog. Vi fick springa och busa ihop och det var helmysigt. Jag blev jättesmutsig men det  bekymrar inte mig det minsta (matte mer dock). Efter mycket torkande fick jag komma in igen och då satte matte igång att baka kaka.

Lite innan fyra åkte faktiskt matte sedan iväg själv. Hon skulle träffa Helene (och Wallander) och även Ann. Mattarna skulle nämligen ha pysselkväll hemma hos Helene och Walle. Jag och Elliot fick inte följa med pga risk för stökigheter. Jag har istället haft en lugn kväll med dagismatte. Skönt säger jag för jag behövde ta igen mig efter en härlig och händelserik men ganska utmattande helg.

När matte åkte hade hon också med två adventskalendrar, en till Wallander och en till Elliot. Matte har gjort dem själv av långa tuggben och så har hon satt 24 små paket på varje ben.  Hon frågade om det av okej att hon tog med dem till mina killar och jag svarade att det absolut var okej för matte håller på att göra kalendrar till mig och Knappen också och de är snart färdiga. Bild kommer  så småningom. Jag ser verkligen fram emot december månad. Mums. Ett paket om dagen, det är bra för magen...

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ni bör nog ta det lilla lugna du & din matte. Hörs inte som att ni mår riktigt toppen någon av er för tillfället. Lova att ta det lilla lugna... jag vill ha min fartfyllda lakritstjej & MOR vill ha sin goa kompis i bra skick framöver oxå. Tänk om ni blir sjuka och att vi inte kan träffas så ofta... nej jag vill inte ens tänka tanken.

Vilken kalender din matte gjort åt oss alla fyra, hon är verkligen toppen! Amen Lakrits nu har du ju avslöjat det hela lite... men förresten hur vet du vad det är i dom där pakeketen, har du redan tjuvöppnat?

2007-11-26 @ 00:10:43
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Amen det är väl inte svårt att lista ut att det är godis i en adventskalender (bland annat). Jag har sett ungefär vad som stoppas i men inte precis var och inte allt heller. Men jag spanat på vad matte gör fast jag har inte tagit någonting trots att det har legat över hela golvet.

2007-11-26 @ 12:41:57
Postat av: Wallander

Har du sett min adventskalenders nya plats? Skittaskigt, MOR har hängt den i en krok i taket!

2007-11-26 @ 22:06:15
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0