Äthjälp

Jag tycker inte min mat är så lajbans för tillfället. Om jag måste gå upp tidigt vill jag oftast inte ha mat så matte har nästan slutat truga utan hon överlåter till dagismatte att ge mig mat när Knappen ska äta (vilket är efter vår nästan obligatoriska vilostund). Ibland får jag även kvällsmat av dagismatte. Idag var en sådan dag för jag hade ätit så dåligt på morgonen att hon trodde jag var hungrig. Men det var egentligen inte så farligt och jag tyckte att maten var gansak ointressant till en början. Men då gjorde dagishusse en kul grej. Han hämtade Gullegrisen (som för tillfället följer med mig mest överallt) och hon gick fram till matskålen och stack ner trynet och nöffade. Då kunde jag inte låta bli maten utan var tvungen att se vad det var för kul. Så jag åt upp tilltugget (stekt lever) och lämnade kulorna.

Ikväll tog jag på min mig min mest besvikna min när jag inte fick något kött från middagen. Men det hjälpte inte, jag fick inte smaka ändå. Lite snålt tycker jag när jag ansträngde mig så.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att Gullegrisen kan vara till nytta oxå. Men jag har hört att äter man upp det som bjuds först så är chansen betydligt större att man bjuds på något annat, värt att pröva kanske?!

2007-10-05 @ 23:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0