Avslöjad

Igår så hittade matte och dagismatte en stor krater under några buskar/träd som jag och Knappen har grävt på dagarna när vi har varit ute tillsammans. Hålet var nästan en meter tvärs över och en halv meter djupt. Det som var extra kul var att det kom upp en massa rötter från buskarna som jag slet och drog i. Men igår fylldes kratern igen med säckar med jord som matte hjälpte dagismatte att ösa ner. Jag hoppade in där och skulle se vad som pågick men jag blev utvisad. Fast sedan när ingen såg grävde jag lite där igen. Det var så härligt med ny jord, alldeles fluffigt.

Efter att kratern hade fyllts igen så tömde dagismatte blomkrukor och jag hjälpte till att pytsa ut jorden i rabatterna och lägga löv över. Ja, okej...jag vet inte hur mycket hjälp jag var men roligt hade jag och även dagismatte tyckte det var kul. Här är lite bilder. Tyvärr blev det inga bilder på jättehålet för det gick knappt att komma in där för att fylla igen det, än mindre ta bilder. Synd för det var det största hål jag någonsin har grävt.

image213
En hjälpande nos!

image214
Titta vilka härliga rötter. Mums! 

Senare i höst ska det komma en stor maskin och gräva ett stort jättemegahål som ska bli en tredje damm. En stor del av tomten är ju inte tillfixad än sedan den inköptes utan det är liksom mer som en äng. Men det ska tydligen bli ändring där. Det dumma är att då blir det nog väsen om jag gräver där sedan. Än så länge har det räckt att matte har kört och fyllt igen hålorna med jord. Hon muttrar lite surt när hon kör runt där, undrar om jag tycker hon har för lite att göra. En gång när både Knappen och jag hade varit i farten gick det åt nästan sex skottkärror med jord. Det var inte så lite. Sexton hålor hade vi lyckats få till. Inte illa.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Lakrits & Knappen, det låter som om det är bäst att ni passar på, snart verkar det vara slut på det roliga och kanske mindre & mindre populärt oxå.

Vad söt du är Lakrits när du står där med nosen i krukan och vad snällt av dig att du hjälper dagismatte.

2007-10-17 @ 22:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0