Det börjar gå bra igen...

...på lydnadsträningen. Igår var matte jättenöjd. Vi tränade på att jag ska stanna när matte säger det och stå kvar tills jag får besked om annat. Sedan var det inkallning. Därefter fick jag gå lös när vi tränade på att gå fint. Och jag smet inte! Jösses, jag kände inte ens för det. Och när det var inkallning gick jag inte iväg utan satt kvar tills matte ropade. Matte pussade mig och verkade störtnöjd. Även apportering och platsliggning gick bra. Det var riktigt roligt igår tyckte både matte och jag.

Men träningen tar hårt både på mig och matte. Vi somnade båda tidigt igår. Men jag var glad och nöjd och matte med. Det känns bra med tanke på hur illa det var ett tag när vi blev så oväns. Men det vill jag inte tänka på nu när allt är så bra.

Nästa gång ska vi tydligen få visa upp oss lite, ett ekipage i taget. Det verkar lite kul tycker jag. Hoppas matte har extra gott godis och lika roliga leksaker som hon hade idag.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Kul att det går så bra för er. Jag studerade dig extra noga på fritt följet, vilket tempo du hade jämfört med bl a mig.
Det kommer säkert att gå jättebra för er nästa onsdag. Jag skall hålla tassarna för både dig & Elliot.

2007-10-04 @ 22:50:17
Postat av: Elliot

tack för det lär nog behövas lite x-tra "tasshållning" både här o där =D

2007-10-05 @ 16:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0