Välrastad

Vi gick upp ganska tidigt trots sen läggning (tror inte vi somnade förrän fyra). Efter sedvanliga morgonrutiner och en leverpastejmacka för min del bar det av till Lomma. Vi var många fler än förra gången och vi tränade först lite tillsammans allihopa. Det gick bra för mig idag, särskilt nöjd blev matte när jag inte smet med Elliot och Wallander när de drog iväg en sväng. Vet inte hur jag kunde vara så lydig men det var kanske bra för mitt godiskonto.

Vi gjorde riktigt kniviga övningar som att sitta kvar alla hundar på rad och sedan kallas in en och en av våra mattar. Det tyckte i alla fall jag var riktigt svårt men jag klarade det.

Men vi hade inte träffats bara för att träna lydnad. Det skulle nämligen apporteras också. Då delade vi upp oss i två gäng, de som har tränat längre fick köra lite själv så fick vi nybörjare hjälp av Margareta. Vi tränade på att hämta dummiesar på olika sätt, på linje, en bit ifrån varandra och sedan när de kastades i högt gräs. Det sista var svårast men vi klarade ut det allihopa och jag tycker faktiskt att vi var riktigt duktiga. Det finns tydligen hopp för både fyrbeningar och tvåbeningar.

På vägen hem åkte vi in om Burlövs center för matte skulle handla en sak (som har med hemlighetsfulla saker att göra, som julklappar till Wallanders och Elliots tvåbeningar) och sedan bar det av till Svedala där matte skulle titta på en bur till mig för hon är inte nöjd med min Dogbag. Det är egentligen inget fel på mitt fina tält men jag välter det för man kan inte förankra det inomhus och det gillar inte matte. Men buren i Svedala (som hon såg där precis innan de stängde igår) var lite för liten för mig. Dessutom fanns inget regnskydd till den. Det blev lite godis istället och en leksak som jag redan har bitit sönder lite.

När vi kom hem vilade jag en bra stund, tittade på matte som styrketränade och samlade energi. Och det behövdes sannerligen för innan det mörknade tog Yster och matte mig med på en rejäl joggingrunda. Jag hade fullt sjå att hinna lukta lite längs vägen för det har varit jakt i skogen hela dagen och det fanns många spännande dofter. Men jag hann inte stå många sekunder med näsan i härligheterna innan matte kom och jagade iväg mig.

Det blir en lugn kväll tror jag för min del. Det är sista kvällen Yster är här (snyft) och tvåbeningarna ska säkert smörja kråset med mat och dryck. Matte tänder nog en brasa också snart, det gillar jag för jag tycker om att mysa framför den.

När jag skulle gå in och blogga såg jag förresten att det låg en sida uppe om stugor till uthyrning. Planerar matte redan inför nästa sommar? Man undrar ju. Stugan på bilden var i alla fall jättefin och låg precis vid havet på ett ställe som heter Höga Kusten. Jag antar att Yster ska med i så fall. Ja, det är alltid något spännande på gång. Tror matte behöver drömma om sommaren såhär i höstmörkret.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja idag var det du som var duktig och satt kvar. Undrar när den dag kommer då vi alla sitter kvar, som vi faktiskt har gjort flera flera gånger när vi var lite lite yngre.

Jag tyckte oxå att vi alla skötte oss alldeles utmärkt för övrigt, både gällande lydnads- & apporteringsträningen. Vad duktig du oxå var som satt så tyst idag.

Hälsa Yster att jag är lite besviken på att jag inte fått träffa henne denna gång heller...

Hemlighetsmakare tycker jag att 2-beningarna verkar vara lite till mans, min MOR har t ex ett skåp där hon gömmer både det ena och det andra, f-presenter, julklappar och "bra att ha"-presenter (LILLMATTE har full koll på detta skåp, men det är en hemlis, MOR får inte veta detta för då kanske skåpet inte fylls på mera).

Hoppas att du fått en lugn & fin kväll tillsammans med bl a Yster, men var inte ledsen du träffar henne snart igen ju.

2007-10-20 @ 23:30:16
Postat av: Lakrits

Ja, jag var också besviken att hon inte följde med men med tanke på hur sent vi kom i säng kalkulerade matte med rätta att Yster skulle vara mycket svårväckt och det orkade inte matte med. Och mycket riktigt, Yster gick upp fram emot lunch.

Sitta kvar är ingen lätt match...vi är ju flattar. Men tiden kanske kommer när vi har mindre spring i benen. I alla fall förbättras vi ju tycker jag och det är ju huvudsaken.

Men hur ska det nu gå, tänk om din MOR läser det det är presentskåpet, då
blir det kanske liv.

Lugn och fin kväll...jag vet inte, tycker att matte verkar lite vinglig....men glad i alla fall...

2007-10-20 @ 23:33:42
Postat av: Wallander

Yster verkar att vara en riktig sjusovare...

Jag tror att MOR redan vet om att LILLMATTE springer och tjuvtittar där titt som tätt, så det mesta är inslaget (dock har MOR problem att komma ihåg vad som är i vad ibland och då får hon tjuvöppna).

Jasså du tyckte din matte var glad igår natt (kanske lite extra glad), vet du vad jag tror eller är nästan rätt säker på att det hängde ihop med VINgligheten.

2007-10-21 @ 08:08:43
Postat av: Mattes medicinsyster

Yster brukar vända på dygnet. Därför verkar det som att hon är en sjusovare...

2007-10-22 @ 22:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0