Annorlunda vardag

Okej, det började inte så bra för matte sov en timme längre än det var tänkt. I en farlig hastighet gjorde hon sig iordning och så gick vi ut en kort runda innan hon lämnade mig till dagismatte som just hade klivit ur sängen.

Efter den starten fick jag allt ta igen mig en stund hos dagismatte som damp ner på soffan med sitt täcke. Det tycker jag är helt perfekt. Sedan fick jag och Knappen mat och så svansade vi runt lite i trädgården.

Vid ett snåret dök sedan matte upp igen. Det tycker jag är en lagom dag! Hon hade varit på upprop och lite av varje. Tyvärr hade hon lyckats få parkeringsböter också. Fyra hundralappar har fått vingar. Det taskiga var att hon hade betalat men de hade ändrat på automaterna så att den man skulle betala i stod en halv kilometer från parkeringen och den biljetten matte hade löst var alltså inte giltig just på den platsen, men en bit bort. Himmel, vilken djungel. Jag tror matte ska skriva ett klagobrev men det vete tusan om det gör någon nytta.

Nåväl, trots det har vi haft en bra eftermiddag och kväll. Vi har varit på två rundor i skogen, en längre och en kortare, samt tränat lite. Och så fick Knappen och jag ett märgben var också, inte att förglömma. Matte hade nämligen varit på ICA kvantum i Lund och hämtat blod och då halkade visst några märgben ner i korgen också. Nu finns det gott om blod i frysen till fler spår!

Imorgon ska matte jobba så då får jag vara utan henne hela dagen. Likadant onsdag och torsdag. Men fredag är hon hemma hos mig igen. Då ska jag till veterinären och ta blodprov för att se om jag är vaccinerad mot rabies. Och samma dag ska tydligen matte också vaccineras mot någon sjukdom. Jösses, vilket pådrag!

Nä, nu tror jag matte behöver datorn så jag får flytta på mig. Nu när hon ska vara hemma mer får jag nog koppla upp den bärbara så att jag har lite mer frihet att surfa när jag vill.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Aj då ingen bra start på "skoldagen", först vakna lite sent och sedan dessutom få parkeringsböter. Hur kan dom där "lapplisorna" vara så taskiga? Jag hoppas verkligen din matte lyckas överklaga.
Mera blod inköpt till spårläggning, härligt, jag skall se till så att MOR gör rätt för mig!
Blodprov, låter lite läskigt, men bara av den anledning att dom måste sticka i dig. Har du planer på att åka utomlands? Oavsett så hoppas jag att det går bra för er båda på Fredag.

2007-09-04 @ 21:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0