kursstart

Igår var det start på lydnadskurs i Lomma. Jag var så trött när jag kom hem igår kväll var jag så trött så att jag inte orkade skriva. Och idag har det varit fullt upp med besök och annat  så jag har inte hunnit.

I alla fall så var träningen igår helt okej. Vi delades upp i tjejer och killar. Ja, först fick vi fyrbeningar vänta i bilen en stund medan tvåbeningarna fick träna på olika saker. Hur man ska gå för att vara tydlig tränades tydligen en hel del. Mycket bra tycker jag, även om det inte är kul att vänta i bilen. Men tvåbeningarna behöver träna på att vara tydliga för ibland tycker jag de är fasansfullt förvirade. Men nåväl, när vi sedan blev utsläppta tränade vi mycket på kontakt. Jag var bra ibland och kass ibland. Ojämt alltså. Hade tankarna borta hos killarna en del och så var där också några tjejer jag inte hade träffat innan som jag var nyfiken på. Så ibland glömde jag bort matte helt enkelt. Men i slutet gjorde vi en inkallning som gick bra och hopp över hinder gick utmärkt.

Om jag har förstått saken rätt blir det mycket träning även för matte under kursens gång. Det är rättvist tycker jag. Jag tycker kursen verkar vara helt okej men jag längtar tills löpet är över så att övervakningen inte blir så hård och att jag får hälsa mer på mina killkompisar igen.

Kommentarer
Postat av: Zappy

Jag tycker också att träningen var bra igår även om det verkar vara svårt för matte. Att vänta i bilen gillar jag dock inte. Hoppas att vi slipper det framöver.
TUSEN tack för den urhäftiga leksaken jag fick av dig och din matte igår! Din matte har verkligen ett hjärta av guld som tänker på alla dina plastsyskon. Du ska veta att jag gillar den jättemycket. Jag bär den med mig över allt utom ute för det får jag inte för matte. Tänk att man kan få en så fin present utan att det är varken födelsedag eller julafton! Fast det är klart, vi fyller ju snart 1½ år.

2007-09-06 @ 20:57:25
Postat av: Vira

Tack Lakrits! Jag gillade också leksaken jättemycket! Den är häftig att bära i repet och matte tycker det ser så sött ut när jag bär den. Matte tyckte det var lite knepigt att hålla rätt på benen på träningen i tisdags. Hon får nog torrträna ett tag till. Igår var vi på jaktträning och det gick bra ända tills sista apporteringen då jag bara stannade upp och tittade på matte utan att komma fastän hon kallade in mig. Jag stod kvar en lång stund utan att röra mig och till sist fick hon komma fram och hämta mig(dummyn höll jag kvar i munnen) Lite tidigare på kvällen hade vi badat och nu blev det svårt att gå. Vattensvans igen trodde matte så hon masserade bakdelen med handduk en lång stund. Sen fick hon hjälpa mig in i bilen och när vi kom hem var jag bättre. Tusan också att det blir så efter bad, jag älskar ju att bada.

2007-09-07 @ 21:38:39
Postat av: Wallander

Mina nya leksaker är fortfarande hela och jag har skitkul med dem. Igår när MOR pratade med Ann (Elliots matte) i telefon så blev jag uttråkad och försökte "destroya" en av dom men MOR har tydligen både bra hörsel & ögon i nacken.
Vi kunde inte ha fått en bättre "adoptivsyster" + matte, för det finns inte tror jag & MOR.

2007-09-07 @ 21:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0