Lyckad träning

När matte kom från jobbet mötte jag verkligen henne ordentligt idag. Grinden hade nämligen gått upp för den hade kommit på sniskan efter att ha varit avmonterad så när jag hörde mattes bil så susade jag ut. Men hon hade redan listat ut att jag nog skulle komma susande för hon såg väl att grinden var öppen så hon stannade och öppnade dörren och så hoppade jag in i framsätet och gjorde fina tass stämplar på hennes kläder. Jätteglad blev hon...

Nåväl...snabbt ombyte (för matte alltså...jag byter inte så ofta) sedan ut på en promenad. Direkt när vi kom tillbaka från den åkte vi till Svedala BK för att träna. Där var fullt med bilar, hundar och folk. Men matte säger att jag var jätteduktig för jag smet inte och då tränade vi ändå hyfsat i närheten av okända hundar (även om vi inte direkt gick slalom mellan dem). En annan hund smet däremot till mig. En labradorhane. Det gjorde inte mig något fast jag hörde sedan att de hade träningstävling och han fick inga bra poäng. Vilken tur att inte jag smet dit och förstörde något. Då hade jag haft en sur matte. Puh....Men ibland har man tur. Men jag funderar på hur det blir om jag slutar smita helt,  tänk om jag inte får kallas vildhunden mer då. Fast det kanske jag får. För om jag inte får det vill jag inte bli lydig. Äsch...det löser sig nog.

När vi kom hem så åt matte lite och jag försökte tigga till mig något som vanligt. Först gick det dåligt men sedan fick jag smaka en skorpa. Det har jag inte provat innan och först tänkte jag att det var en liten torr sak men den var krispig och god. Så jag tiggde till mig en till. Inte alls dumt. Och så lite kvällsvälling, sedan kändes det bra i magen. 

Tidig morgon en dag till denna veckan (alltså imorgon) sedan har vi lite lyxmorgnar. Inte för att matte ligger så himla länge men allt är bättre än halv sex.

/Morgontröttisen

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilken tur att din matte stannade bilen när hon förstod att du fanns där på fel sida om grinden.
Tassavtrycken var kanske inte så lyckade, men jag satte oxå några på din matte igår så jag tror nog att hon måste tvätta snart i alla fall.
Vad bra du skötte dig så bra på träningen. Men jag vill inte höra talas om att "främmande hanar" uppvaktar dig. Du har två killar som avgudar dig, glöm inte det!
Du fick smaka skorpor, jag fick smaka falukorv, vilken tut vi har!

2007-09-25 @ 00:07:43
Postat av: Lakrits

Vad bra att du fick smaka lite annat än din vanliga mat.
Nä...jag blev så förvånad när den där hunden kom till mig. Var lite avvaktande faktiskt. Men han var nog snäll. Jag tror han tyckte matte gjorde något roligt för hon sprang och hoppade en liten bit innan hon vände om för att kalla in mig. Jag tyckte själv hon såg rolig ut och det är klart har man inte sett min matte förr och hur hon kan hålla igång så kanske man måste kolla vad som är fatt. Men du behöver inte vara orolig att jag ska skaffa andra killar, jag har ju dig och Elliot.

2007-09-25 @ 10:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0