Framsteg

Ikväll var vi först ute och tränade lite innan vi tog fram cykeln och tog en tur. Cykelturen var det väl inget konstigt med förutom att jag var lite trött och sackade en smula. Men träningen var matte väldigt nöjd med. Jag hämtade dummy, kom in, satte mig vid sidan om henne, höll fast tills hon sade "tack" och då släppte jag. Och det hände inte bara en utan alla gånger. Nu var det ju bara en vanlig dummy men ändå. Jag kände mig också nöjd att vi var kompisar och att matte var nöjd. Jag gillar inte när hon är missnöjd men jag har haft problem för jag har liksom velat behålla dummyn, det har varit så svårt att lämna den ifrån sig. Men det är faktiskt himla kul när man jobbar ihop och känner att det funkar. Jag lät också bli att springa efter en hare som såg mör och god ut.

Det är mycket utevistelse nu med dagismatte när vi är tillsammans. Det gillar jag. Hon har mycket arbete att göra i trädgården. Jag hjälper till så gott jag kan. Sedan har det hänt något märkligt när vi går på promenad. Dagismatte har Knappen och dagishusse mig. Det har alltid varit tvärtom. Men dagismatte tyckte jag var envis igår när jag hade bestämt mig för att inte gå åt ett visst håll. Och när de bytte hundar så glömde jag bort att jag inte ville gå. Hmmm....har en känsla av att jag blev lurad. Dagishusse är väldigt envis. Nästan som matte. Men han gillar att gå med mig så jag klagar inte på arrangemanget. Ibland går jag och dagismatte själv en tur också fast kanske inte om vi har varit i trädgården hela eftermiddagen för matte tar ju alltid ut mig på kvällen. Puh, matte har lagt upp ett träningsprogram till mig misstänker jag. Långtur igår, cykling idag. Vad näst? Stadspromenad med korv vill jag ha. Mycket korv.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Här kan man läsa om framsteg... kul att du hittat rätt i avlämnandet oxå.

Håll ut tills imorgon kväll... det finns stor risk för TJOCKKORVSÄTNING då.

2008-04-02 @ 23:43:47
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: (Medicin)pinnen

Ja men det är väl ett bra träningsprogram...?!

2008-04-02 @ 23:51:00
Postat av: Lakrits

Jamen jag är hungrig. Tur det blev tjockkorv ikväll.

2008-04-03 @ 22:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0