Malmö - en stad full av korvkiosker

Det blev stadstur med Wallander, Helene och Frida (Wallanders lillmatte) ikväll. Vi provade ytterligare en korvkiosk, det verkar finnas ett aldrig sinande utbud av korvkiosker i staden Malmö. Korven smakade som vanligt urmärkt. Jag är alltid lite orolig att matte ska ta ett nafs av min korv när hon blåser på den. Fast hon påstår att hon inte gillar tjockkorv. Hur kan man inte gilla det?

Wallander och jag fick springa av oss i rastgården i Pildammsparken. Lite mörka bilder blev det för kameran sviktar alltid i skymningen. Men här är ändå några.

image387
Den vanliga jakten...

image389
Efter bus...

image390
Jag i min fina scarf som jag har fått av Wallander.

Tack för en trevlig tur! Jag tycker du kan komma till mig någon kväll Wallander. Kanske nästa vecka. Så kan vi springa på fältet. Nu är det ju ljust på kvällarna, till kvart över åtta kan man minsann vara ute.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja ännu en lyckad tur och denna gång fick vi in lite bus oxå... vilket inte heller är helt fel.

Vi kommer gärna en kväll till er nästa vecka.

2008-04-03 @ 23:33:29
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: (Medicin)pinnen

Vad fin du är i din scarves. Perfekt för hotdogs turer. Hade jag varit korvförsäljare hade jag inte kunnat motstå att BJUDA på korv.

2008-04-05 @ 10:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0