Sommartider hej hej...

Vi var ute så länge det var ljust ikväll och det var till kvart över åtta. Japp, ni läste rätt. Visst är det härligt. Först gick vi en lång runda och mötte flera hundar och en massa människor som var ute och gick. En av hundarna började skälla argt mot mig och då kunde jag inte hålla tyst. Men det var inte jag som började och det är en viktig detalj.

På vägen hem tränade vi på fältet med dummiesar, både kanin och vanliga. Jag tyckte det var kul och hämtade glatt och höll faktiskt kvar flera gånger tills jag hade satt mig och matte tog dummyn. Okej, det var en vanlig dummy, inte kanin för de har jag svårt att lämna fint för jag vill egentligen behålla dem själv. Men det gick ändå bra totalt. Den enda missen var att jag inte hittade en markering och så kallade matte tillbaka mig men jag ville inte komma för jag ville fortsätta leta (men enligt matte var jag helt fel). När jag inte kom så vrålade matte så argt och högt så jag undrade om något hade hoppat upp och bitit henne. Jag stannade upp och tittade förvånat på henne och sedan kom jag. Då gick matte ut och gjorde om markeringen och så hämtade jag den hur bra som helst sedan. Matte tog på sig skulden för missen så jag känner mig inte dålig för det. 

I övrigt en lugn kväll. Matte säger att det blir många långa promenader framöver och cykelturer för att rasta bort vinterhullet. Okej säger jag, hellre mycket utevistelse än mindre portioner.  


Kommentarer
Postat av: Wallander

Härligt att det blivit ljusare längre nu på kvällarna men jag skulle uppskatta några plusgrader till och att solen tittar fram lite mera.

Kul att eran apporteringsträning oxå gick bra idag. MOR & jag åkte till Lomma för (tråkig)lydsnadsträning men... det blev (rolig)apporteringsträning istället. Hoppas att det händer fler gånger!!!!

2008-04-01 @ 23:11:26
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Åh, det var ju lite snopet att vi missade det. Matte trodde nog också det skulle tränas lydnad och menade att det blev för mycket två dagar i rad med samma sak. Men men...vi hade en skön skogstur så det var väl inte helt fel.

2008-04-01 @ 23:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0