Utflykt till Södertälje

Vi sov riktigt länge idag. Nästan längre än vi har gjort förut tror jag. Men så blev det också lite sent i natt för Yster kom hem, så satt hon och Matte och pratade och åt lite. Jag vaknade såklart och välkomnade Yster men sedan lade jag mig till ro igen.

När vi väl kom ur sängen idag gick vi ut en runda. När vi kom tillbaka väckte vi Yster. Hon var sömnig och hade sovit dåligt men vi fick upp henne. Efter frukost och lite av varje började Matte och Yster vid ettsnåret att göra sig redo för avfärd. Jag var i vägen för att inte glömmas bort men så såg jag att min påhälsningsbilbur fälldes upp och då kände jag mig lugn. Den inställerades i bilen och så bar det av till Södertälje. Där skulle nämligen Yster spela på något stort evenemang. Matte och jag promenerade medan Yster spelade. Det var varmt och mycket folk. Vi gick lite fram och tillbaka och jag fick en korv men sedan drog vi oss ner mot kanalen. Där badade jag. Hämde även en liten dummy till Matte som hon hade i fickan och som slängdes ut. Så svalkande och skönt det var med ett dopp.  

201783-417

Sedan vände vi tillbaka mot centrum, mötte upp Yster när hon hade en liten paus och fikade med henne. Där var jättestökigt runt det där stora nya köpcentrat där festligheterna var. Konstiga människor fanns där också, se bara bilden här.

201783-419

Yster hade sedan en ny spelomgång efter fikat och då tog jag och Matte en promenad mot andra änden av stan där det fanns ett berg med någon slags utomhusmuseum och promenadslinga. Vi satt också en liten stund och tittade ut över stan från en bänk.

Klockan fyra blev Yster friställd för då kom en annan som skulle underhålla. Kunde bara konstatera från min bilbur där jag låg i väntan på Yster att det blev ett förfärligt oväsen med skrän i högtalare när den där Perelli kom. Det låter för mig som namn på änu ett hundfoder men tydligen är hon välkänd bland tvåbeningarna. Men jag hade det bra i min bur och var himla glad att jag slapp befinna mig mitt i smeten.

201783-420

Så här ser det ut med min besöksbur i bilen. Inte lika bra som hemmaburen såklart men helt okej ändå.

När Yster kom bar det av hem till hennes högkvarter. Jag var glad åt att komma hem för jag var trött. Under kvällen har jag mest vilat mig fast jag har ätit lite gott och Matte och jag har varit på kvällsrunda häromkring.

Imorgon har Matte lovat att vi ska ut i skogen. Det ser jag fram emot! Men stan idag var okej, matte var ganska nöjd med hur jag gick och hon säger att det är bra träning för mig. Vi höll oss undan där det var värst med folk och jag fick ju korv, bad, smak av fika och sedan bergspromenad så jag har inget att klaga på. Stan är okej att besöka (bäst är vi hälsar på Wallander och har kovpromenader) men Matte konstaterade att skogen passar oss bättre att bo i. Hon gillar inte heller när det är mycket folk att trängas med.

Jag hoppas på bad imorgon igen i sjön ute vid Hellas skogen. Och så kanske lite träning och såklart en långpromenad. Ska bli skönt att rasta benen ordentligt. Men först en välbehövlig nattsömn.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Härligt att ni fick er efterlängtade sovmorgon. Dagen verkade inte heller så dum, t o m bad. Se upp för skogspoliser imorgon när ni skall till skogen. Vi sticker till Vira i Harlösa och tränar imorgon. Där finns inga skogspoliser men där finns gott om koblajjor :-)

Hoppas ni får en skön söndag.

2008-04-27 @ 00:30:00
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0