Heldagsregn

Det har faktiskt regnat mest hela dagen. I morse var det uppehåll men sedan kom regnet under förmidddagen. Vi var uppe en sväng ganska tidigt men sedna gick Matte till vila igen på sin soffsäng. Jag hängde på för jag är minsann inte morgonpigg av mig. Wallander vilade också en stund.

Dagens höjdpunkter har helt klart varit simträning med Matte och promenad i ett naturreservat en bit härifrån med bil. Simträningen gick till så att Matte slängde ut leksak så lång hon kunde och jag och Wallande simmade ut för att hämta. Eftersom jag alltid hinner först kastade Matte en sak till Wallander som han hämtade på vägen in.



Ikväll åkte vi iväg till ett naturreservat en bit bort och gick promenad. Där var en jättefin promenadväg som hette Strandstigen som passade oss alldeles utmärkt. Jag och Wallander fnattade runt och Matte och Yster tuffade på.


Ett av våra otaliga dopp...

Där var inga andra  alls som var ute och promenerade där så vi gick i nästan en timme alldeles i fred. När vi sedan skulle hem ville Wallander som vanligt inte hoppa in i bilen men efter viss övertalning så gick det. Jag fattar inte varför han inte vill komma med. Tänk vad hemskt att bli ensamlämnad långt hemifrån. Jag hoppar in så fort jag kan.

Nu är det kväll. En brasa är tänd och det känns mysigt här inne. Yster är inte så yster idag för hon är trötter. Även Matte verkar lite seg. Jag är faktiskt också trött av utelivet. Wallander har lite svårare att komma till ro men så hämtade Matte in fällen från bilen och då blev han glad att han liksom fick en egen plats. Det kan inte vara lätt att vara ifrån sin flock och då kan man minsann behöva en egen plats.

Hoppas det blir bättre väder imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0