Inflyttning

Det har kommit hyresgäster på min ö, närmare bestämt grodor. De är ganska så lata av sig, flyttar sig först när jag är uppe på ön och tassar runt. Men de får gärna vara där för min del. Jag vet ändå att ön är min.

Det har kommit fler nyinflyttade i dammen. Idag inplanterades en hel massa kräftor i dammen.



Det är tydligen en alldeles särskilt fin sorts kräftor som heter flodkräftor. Men det här är ju en damm. Nåväl, man kan inte begripa allt.



Här häller Dagishusse ut några av dem i dammen. Några här och några där, annars slåss de om platsen.

Idag har vi också varit och träffat en kompis till Matte i Lund och fikat på stadsparkscafeet. Lite bus blev det på en av gräsmattorna. Det var kul och att gå men fika tycker jag inte är så roligt när bullen är uppäten och det går ju ganska fort. Sedan är det bara en massa blablabla en lång stund.

Ikväll försvann Matte ut en stund och fixade till ett spår till mig. Ser fram emot att gå det imorgon. Vi tränade också lite men någon tur till Lomma blev det inte. Matte kände sig inte i form och hon tyckte inte heller att jag var riktigt i form. Men vi har haft trevligt hemmavid. Bara två lediga dagar kvar nu. Snyft. Men trösten är att Matte bara ska jobba en och en halv vecka, sedan är hon ledig lite igen för Dagismatte och Dagishusse ska resa bort en vecka och vi ska ha hand om deras hund då också.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Finns det någon risk för att kräftorna kan knipa sig fast i ens svans när man simmar ut till din ö? För i så fall tror inte jag att jag vågar ta mig dit ut...



Hoppas att spårandet gått bra idag. Snart skall jag oxå få spåra har MOR sagt.

2008-08-26 @ 18:27:40
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Äsch, kräftorna är bara på botten så när man simmar är det ingen fara alls att de biter tag i en. Förresten har jag inte sett röken av dem. De har gömt sig under stenarna allihopa tror jag.



Var/när ska du spåra?

2008-08-26 @ 22:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0