Julafton

Igår var det Julafton. En härlig dag såklart. Den började ju med att jag stod och tasstrampade på trappan för att jag ville ha upp Syster Yster. Så småningom lyckades jag efter att ha lagt till lite skall också.

På eftermiddagen gick vi en lång runda, sedan blev det julabord hos Mattes föräldrar. Jag fick inte så mycket som jag hade hoppas på i matväg (får man någonsin det). Men Syster Yster tänkte på mig och släppte ner lite delikatesser som hon inte orkade i min skål.

Senare på kvällen blev det julklappsöppning. Matte och jag hjälptes åt med en del paket. Jag fick ett täcke av Matte som heter "Back on track". Jag undrar om jag någonsin har varit av banan. Men jag ser ut så här i det i alla fall



Av Wallander och Helene fick vi väldigt fina saker. Jag fick ett fint foto på oss:



Jag fick en jättesöt mobil att hänga i taket:


På paketen (tre stycken) som innehöll mobilen stod: Lakrits+Wallander=sant
Jättegulligt!

Så fick Matte örngott med min bild på och en väldigt fin bok:


Örngott


Kalender och så fick jag en bok med spår av Walle som jag ska använda för att lära mig mer om skogen och även identifiera snyltgästen (bara det nu kommer lite snö så jag kan se spåren).

Av Elliot fick jag en jättesöt kompis som heter Mirre:



Matte fick många nyttiga saker, bland annat en fin stövelväska, en riktig pinnakärra (bild utlovas när den är monterad, förhoppningsvis idag). Så fick hon en fin vinterjacka, hårprodukter (det lilla hon har kvar på huvudet ska också fixas till) glöggmuggar och annat bra, bland annat vindtester (hjälper Matte att avgöra vindriktning för hon är så kass på det). Alla verkade nöjda med sina klappar och det hölls igång till långt in på natten. Yster och Matte höll konsert vid flygeln. Jag drog mig tillbaka efter paketöppning och ätande av grisöra. Klockan var närmare två innan vi kom hem till vårt och det blev en rejäl sovmorgon. Det är första julakfton jag firar i Skåneland, tidigare år har vi ju varit i Stockholm. Måste säga att som vanligt är borta bra men hemma bäst!

Ikväll kommer Medicinpinnen. Jag älskar när flocken blir större, tycker det är toppen ju fler jag har omkring mig även om Matte är viktigast.

Kommentarer
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Hejsan

Så många julklappar ni fått. Du får berätta hur btra täcket är, ska köpa ett sånt snart. Vill önska en GOD FORTSÄTTNING på Julen från oss i Stockamöllan

Många Kramar

Carina Lizzi & Toss

2008-12-25 @ 20:13:48
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Wallander med MOR

Tusen TACK för klapparna som jag & MOR fick av er. Täcket passade mig oxå alldeles utmärkt, rejält ner om rumpan så förhoppningsvis skall väl vattensvans-sjukan hålla sig på avstånd framöver.



Kul att ni gillade era oxå. Mobilen kunde jag bara inte låta bli att köpa och spårboken hoppas jag kunna komma väl till pass.



Hoppas att ni haft en trevlig kväll tillsammans nu när även Medicinpinnen har anslutit sig till flocken.

2008-12-25 @ 23:42:47
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Medicinpinnen

Ja nu har även jag äntligen fått ansluta mig till flocken. Det känns bra. Väldigt fint ni har fått det i ert hus, Matte och du. Jag skulle jättegärna ta det med mig upp till Stockholm om jag hade någonstans att sätta det och det inte vore så besvärligt att transportera.

2008-12-26 @ 16:26:38
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Wow, så snäll du måste ha varit Lakkan :D

GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR

från

Zico-Bus

och matte

2008-12-27 @ 17:11:50
Postat av: Lakrits

Ja...jag har varit snäll innan jul. Nu tar jag igen det och testar om jag verkligen måste göra som Matte säger. Det är ju långt till nästa jul nu :=)

2008-12-27 @ 23:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0