Det blev bättre sedan...

Dagen började ju inte så bra. Eller jo, egentligen började den utmärkt för vi hade sovmorgon och gullade. Men sedan gick det ju uselt (se förra inlägget). Fast träningen gick hyfsat men inte riktigt bra. Inte bra med osämja så tätt inpå träningen. Men jag hämtade markeringar och dummiesar på linjetag. Viltet hämtade jag också men med viss tvekan på två av fåglarna. Och hålla kvar dem ända fram gör jag inte gärna.

Innan Wallander och Elliot åkte hem så fick jag en jättesöt Nöff-Nöff gris av Wallander.

image329

Han ska faktiskt heta just Nöff-Nöff. Låter som en riktig gris och ser ut så också. Tack så väldigt mycket Walle, han är verkligen fin!

Efter träningen fick jag ett märgben och då tänkte jag att det kan ju ändå inte vara så illa det som hände innan idag.
 
image331

Här ligger jag och myser med mitt ben...

Vi hann också ta foto på dammen och Lurön. Det gäller ju att passa på när det är ljust.

image333

Det som sticker upp i mitten är Lurön i sin begynnelse. Tänk så fint det ska bli till sommaren när det har vuxit upp lite där. Ser ju naket ut nu men man kan ändå ana hur det ska bli. Och så ska där ju vara en bro över. Fast jag kan ju simma. Det som är kul är ju också att man kan köra "rundsim" runt ön. Bra motion om man har råkat äta för mycket snask säger matte.

Vi spanade också på dagishusse som byggde på jordkällaren.

image332

Det blir nog finfint när det är klart. Men kanske lite kallt att stå där och jobba.

Kvällen har vi tillbringar i Lund hos en kompis till matte och hennes sambo. Trevliga människor. Hon (kompisen) är jättemedbarn och ska ha "valp" alldeles i dagarna som kommer. Där finns en så superskön matta hemma hos dem, jag önskar att matte kunde köpa en sådan för då vet jag var jag skulle ligga mest hela tiden! Fast min biabädd är också skön så jag har inget att klaga på.  Nöff-Nöff följde med till Lund och verkade nöjd med det.


Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Ja som det kan gå. Du får försöka besinna dig och inte rusa iväg sådär och mucka i fortsättningen. Kan faktiskt förstå att matte inte blev så glad över det. Men det verkar ju som att det blev förlåtet från alla håll så småningom. Kul att se en bild på Lurön. Har ju hänt mycket sedan jag var hemma för två veckor sedan. Jättesöt bild på dig med Nöffnöff.

2008-02-03 @ 15:05:26
Postat av: Wallander

Jag tyckte oxå att träningen gick ganska bra, jag börjar känna att poletten är på väg ner en bit nu.

Som din dagishusse sliter, bygger öar och jordkällare mitt i vintern, men som du nämner, det blir nog toppen bra när det blir klart.
Det där med att kunna simma i Lursjön runt Lurön låter helhäftigt, hoppas man får prova någongång?!

Vad kul att du gillade grisen du fick, Nöff-Nöff är ett passande namn, det var faktiskt den sötaste gris jag någonsin sett. Elliots var inte riktigt lika söt, men väldigt gullig, hoppas att du inte blev ledsen Elliot för att din var lite mindre?

2008-02-03 @ 15:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0