Soligt och varmt

Jag kände direkt lukten av vår när jag kom ut idag. Det var just en stämning som bäddade för ett flatteryck men matte satte effektivt stopp för det genom att ta på mig kopplet. Trist men vädret var ändå fint. Vi traskade vår morognrunda och matte var så glad över att vara ute och gå när det är ljust. När vi kom hem tog matte ut blod och klöv från kylen. Jag blev lite förvånad för jag märkte inte när det togs ur frysen men jag sov nog då. Men i alla fall försvann matte ut i skgoen och jag fick nesligt nog inte följa med. När hon kom tillbaka skällde jag ut henne för det fastän jag ju vet att jag inte kan vara med för då är det ingen mening att jag spårar sedan. Men jag kan bara inte låta bli för jag blir så uppspelt över att hon är ute där och fixar.

Matte sade att egentligen skulle jag haft ett "nattaspår" men imorgon är det jakt här med en massa hundar och hon ville inte gärna att vi skulle trava runt mitt i det så därför blev det bara ett "dagspår". Det fick fint för min del även om det blir roligt med lite svårare sedan framöver.

Nåväl, sedan fixade matte lite i köket och började även putsa fönster. Jag fick ett märgben som jag gnaskade på länge och väl. Sedan tog vi en till koppelpromenad. Senare fick jag också spåra och det var härligt att få andvända näsan. Spåret gick som en dans, matte säger att jag tuffar på som ett litet lokomotiv i spåret.

Efter spåret vilade jag en stund innan vi tog en tredje koppelrunda. Matte säger att jag måste gå i koppel men vi går ändå ganska mycket för annars blir jag ju helt försoffad. Och mitt ben gör inte alls ont. Därför glömmer jag mig hela tiden och vill springa men det får jag ju inte.

Vädret idag har varit alldeles underbart. Och när vi tog tredje rundan fick vi också se en fantastiskt vacker solnedgång. Himlen var alldeles röd med fluffiga moln. Oj så vackert det var tyckte vi.

Imorgon ska kameran följa med ut, hoppas det kan bli några bra bilder. Hoppas också att värmen håller i sig för både jag och matte vill ha vår!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja, visst är det härligt när sola tittar fram, hoppas det håller i sig... för jag har inte fått ta del av det fina så mycket idag, MOR min har varit på en Stresshanteringskurs för hundägare.

Vad bra att du fick göra något kuligt idag, trots dina restriktioner, men spåra går ju bra, det är ingen skillnad knappt på att vara ute och promenixa.

2008-02-09 @ 23:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0