Tjall på bloggen

Igår kväll fungerade det inte att skriva på bloggen. Jag blev utkastad hela tiden. Det tycker jag inte om. Får snart be matte säkerhetskopiera allt på min blogg, jag vill ju inte bli av med min fina dagbok.

Nåväl, det var en trevlig kväll igår. Jag, Elliot och Wallander samlades med mattar i Lomma för att träna. Vi gjorde de vanliga momenten men också en rolig grej där Ann lade köttbullar på toppen av koner. Meningen var tydligen att vi inte skulle ta godsakerna men det glömde matte berätta för mig så jag trodde det var fritt fram. Det blev helknasigt men matte skrattade mest åt det hela och då gjorde det ju inget för vi hade ganska roligt.

Matte säger att jag är seg på att stanna när jag ska stå kvar. Men jag är bättre på att lägga mig åtminstone hyfsat snabbt. Så är det, man kan inte vara bäst på allt. Och så klagar hon på att jag ha glömt sätta in tänderna när jag ska hålla apporten. Det har jag inte alls men jag kanske inte är säker på att jag vill hålla den alltid bara för att matte säger det.

Innan vi åkte hem fick jag en jättefin apa av Elliot. Han heter Artur.

image336
Här ligger jag och Artur i biabädden. Mysigt.

Matte har verkar lite gladare idag. Det gäller att jag ligger i och peppar henne, tror hon är i en liten svacka. Jag gör vad jag kan och på nätterna sällskapar jag henne troget i sängen.

Hoppas det blir träning i helgen. Och jag hörde matte och Ann byta några ord om att vi kanske ska träffas imorgon Elliot, jag matte och Ann och göra något. Härligt, härligt. Nu börjar allt bli som det ska igen.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Haha!kul namn som apan fick=) Det hette nämligen min mattes pappa=D

2008-02-20 @ 11:16:02
Postat av: Wallander & Helene

Ja skit var det med bloggandet igår. Det som retade mig mest var att se att andra kunde få till sina inlägg & kommentarer. Undrar om det är skillnad på variante vi kör & den man betalar för, tror banne mig att jag skall kolla upp det.

Köttbullsstörningsmomentet var kuligt, hoppas det blir fler gånger. Är man bara tillräckligt snabb så tror jag att man skall hinna svälja innan dom ber oss spotta.

När det gäller lydnadsträning så är jag inte så värst kunnig (beror på bristande intresse tror jag)... men jag tror inte MOR ger sig så jag får väl snart försöka lägga manken till lite.

Jag fick en likdan apa som dej, fast min är blå och heter Trazan Apansson.

Jag såg att din matte var glad/gladare igår och det var riktigt sött när hon stod & pussade på dig. Jag vet att du betyder allt för henne precis som hon för dig. Ni är skapta för varann!!!

2008-02-20 @ 22:58:35
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Störigt med bloggen. Snälla berätta för mig om du kommer på något bra med det där.

Ja, det är mysigt att pussas med matte tycker jag. Det gör vi ofta hemma och jag tycker det känns positivt att vi kan mysa även på träningen.

2008-02-21 @ 09:36:20
Postat av: Lakrits

Ojdå Elliot. Hoppas inte din matte blev stött på något vis. Men jag tycker Artur är ett fint namn och det är en fin apa så det passade bra ihop.

2008-02-21 @ 19:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0