Varmt igen

Nu har isen smält på dammen igen och jag får vara ute själv för dagismatte. Jag tycker det är så skönt att strosa runt i trädgården på egen hand. Det är också enklare att dricka när det inte är is, annars måste någon slå hål på isen för att jag ska få ett drickahål.

Matte har mest suttit vid datorn ikväll efter promenaden. Fast vi tränade lite med dummy inomhus också (mörkt ute, blir knasigt med pannlampa som bländar mig när jag ska lämna dummyn till matte). Det gick faktiskt ganska bra, jag kom in och satte mig vid mattes sida med den i munnen. Okej, jag tappade den någon gång men ändå...

Efter det blev det mest vila för mig för jag har varit pigg hela dagen och hållit igång. Gnagt ben, varit ute i trädgården, varit ute på promenad, lekt med mina saker, spanat på dagismatte mm. Och så tröstat matte när hon kom hem för hon verkade lite nere tyckte jag. Jobbet kan jag tänka. Det gäller att jag är positiv så smittar det kanske av sig.

Har hört rykten om träning imorgon kväll. Äntligen säger jag, vi håller ju på att rosta igen helt. Fast kanske är det inte så illa som det känns. Men lite uppfräschning behövs sannerligen.

Aptiten är förresten bättre än någonsin. Idag har jag ätit tre gånger och slickat i mig varenda smula. Det går upp och det går ner i livet...

Natti-natti

Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Ja även om jobbet är intressant så är det inte alltid så upplyftande. Vi hade ont om läkare på akuten idag så allting drog ut på tiden och jag missade min dans. Fast det kanske var lika bra det för jag har blivit förkyld. Skönt att din aptit är tillbaka igen och att benet verkar bra. Då behöver inte matte vara orolig längre.

2008-02-19 @ 18:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0