Full fart på fältet

Jag visste ju att Wallander kanske skulle komma men att det var lite oklart för att de kanske skulle passa Sigge också. Själv tänkte jag att det är väl bara att ta med Sigge också och tack och lov var Helene så klok att hon tänkte likadant. Så vid halv tolv ringde det på mattes mobil och hon fick besked om att de var i antågande. Vi skyndade oss ut och mötte upp Wallander, Sigge, Helene och Frida. Det var första gången jag träffade Sigge och jag tyckte direkt att han verkade vara en trevlig kille. 

Vi gick direkt till fältet och där blev vi släppta. Jösses vad vi sprang och busade runt. Här är lite bilder...

image285
Här är vi allihopa

image286
Wallander och jag i full karriär. Fartsudd i bilden...

image287
Sigge i egen hög hund. Han är ju lite äldre och mer mogen än Wallander och jag men vi hade ändå himla kul tillsammans.

image288
Här är Frida också med på bilden med sin fina kamera som Sigge blev alldeles betagen i. Han ville ta den från henne hela tiden.

image289
Här har jag och Wallander dragkamp om repbollen som blev väldigt populär. Tur att matte råkade ha den i fickan.

image290
Här bringar Helene ordning i klassen...antagligen var det Wallander som fick tillsägelse...för jag gör ju aldrig något bus....

image291
Här sitter vi alla fint precis innan vi promenixade vidare. Sigge till vänster, Wallander till höger och jag i mitten.

Sedan gick vi en lång runda. Bland annat visade jag förråden, hur de håller på att rivas. Och så hittade jag en lustig skylt mitt i skogen

image292
Vägarbete...undra vad som ska byggas där. En rondell? Nä...jag vet inte.


Efter en lång tur var vi tillbaka hemma igen. Vi fick vatten sedan traskade de andra till bilen och jag och matte gick in för matte skulle plugga. Det har hon gjort en del fast vi åkte och handlade också för hon blev trött på allt och ville ha läsk. Hon handlade lite gott till mig också så helt förgäves var inte turen.

Jag tror förresten Frida tog många fina bilder på oss och hennes kamera är mycket bättre än mattes. Kika på Wallanders blogg på http://wallander.blogg.se så kanske det finns några där.

Jag måste säga att jag är nöjd med helgen. Jag som trodde det skulle bli helt eländigt men så fick jag busa med Elliot igår och så med Wallander och Sigge idag. Vad toppenbra det blev! Tack Wallander och Sigge för att ni kom och hälsade på, Helene för att du körde mina polare hit och Frida för att du tar så fina bilder av oss. Matte säger att Frida ska anställas som porträttfotograf när jag har lärt mig hålla en and i munnen utan att se lidande ut för då ska det tydligen tas fina bilder av mig. Vi får väl se när det blir.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Det är vi som säger TACK för att vi fick komma.

Vilken kanontur det blev igår. Det var ju inga som helst problem att Sigge följde med, han var mer intresserad av att hämta saker eller som sagt var av Fridas kamera. Jag var lite orolig för att han skulle vara lite mer intresserad av dig, men han hade tydligen förstått att fallet inte var så.

Jag håller med dig om att det var konstigt att se den där vägarbetsskylten i din skog... den passar inte riktigt in där.

Frida kommer som ett skott när du är redo att fotas med anden i rätt position.

2008-01-13 @ 10:46:53
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0