Drömmar får man ha...

...det har Matte alltid sagt. För om man inte har drömmar så vet man ju inte vad man längtar efter. Jag har många drömmar, just nu handlar de mycket om att jag vill ha Matte ledig och rå om henne och vara på Bastudden med henne, Yster och Wallander.

Matte suckar över sitt jobb, hon drömmer nog också mycket om ledighet. Men hon är så glad mot mig och vi har trevliga kvällar. Värmen har kommit tillbaka, nu blir det fler bad för mig igen. Idag slängde Matte ut en duva i en av dammarna och så fick jag apportera den. Jag höll faktiskt fast ända tills Matte tog tag i duvan. Förvisso höll jag bara i ena vingen men ändå...jag höll...

NU är väskorna från helgen uppackade. Det tog sin lilla tid men kvällarna går ju så fort. Idag fick jag andra tassen filad och jag njöt faktiskt lite av omsorgen och Mattes sånger som hon sjöng. Ända sedan jag var liten valp har Matte sjungit för mig när jag ligger och vilar och jag tycker det är så mysigt.

Det är nog snart dags för sängen. G'natt önskar jag.  

Kommentarer
Postat av: Wallander

Klart man skall få ha drömmar, jag hade bara hoppats att några fler slagit in lite oftare.



Oj, apporterar du vilt i vattnet nu oxå om än bara i ena vingen men ändå. Du är då en duktig tjej du!



Din matte sjunger inte bara för dig... jag hörde i helgen att hon sjunger i duschen oxå. Min MOR sjunger hellre än bra!

2008-07-23 @ 01:04:45
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Äsch, vi bara testade med en duva i vatten. I vanliga fall är det bara vilt på torra land som gäller.



Ja, jag hörde att Matte skrålade i duschen i helgen. Ber om ursäkt för hennes kvackande. Hon tänker sig inte alltid för.

2008-07-23 @ 22:05:52
Postat av: Wallander

Det var absolut inget kvackande, det lät hur bra som helst.

2008-07-23 @ 23:34:51
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Jag gillar bäst när hon sjunger "vaggvisa" för mig. Då blir jag så snackesugen och tycker det är jättemysigt.

2008-07-24 @ 23:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0