Green green grass of home

Åh vad skönt det var att komma hem igår kväll. Tågresan var hemsk. Där var en familj med barn som grät och skrek, två överförfriskade tjejer som vinglade runt och fem stycken killar som var på väg till Tyskland och höll en väldigt hög samtalsnivå. En av dem hostade dessutom så illa att Matte direkt hade velat skicka honom på en lungundersökning. Men just då kände hon nog mest för att skicka iväg en smocka för hon var hemskt irriterad kände jag. Inte på mig alltså utan på alla som väsnades så förbenat. Vi har haft lugna sköna tågresor men det märktes att nu på sommaren är det många som reser som kanske inte gör det annars och som då tycker det är helt okej att väsnas hur mycket som helst. Förutom allt snack och skrik så smälldes det ideligen i dörren till toaletten och så hölls det öppet ut till mellanrummet mellan vagnarna där det låter extra mycket.

Dagismatte tyckte också det var rent förfärligt. Hon var snäll och bytte plats med Matte så jag skulle slippa lite av störningarna runt dörren och toaletten men vi var alla trötta i huvudet när vi kom fram, dessutom nästan trekvart försenade. Redan i Hässleholm kikade jag upp och undrade om det faktiskt inte var dags att kliva av snart. Inte riktigt sade Matte men i god tid innan avstigning gjorde vi oss beredda. Det gäller liksom att komma av i tid annars kör tåget vidare.

Till och med när vi skulle av var det en jädrans trängsel och Matte blängde bistert omkring sig så att folk inte skulle komma för nära min svans och mina tassar. Men allt gick väl och Dagishusse hämtade oss. När jag hade sprungit glädjefnatt och badat blev det gemensam korvgrillning där jag och Knappen förärades en tjockis vardera och sedan även fick dela på en smaling för tvåbeningarna blev mätta. Det var så härligt att komma hem till min skog igen. Faktum är att jag tycker min bilbur är ett bekvämare sätt att förflytta sig i men det är klart, det tar lång tid att köra till Stockholm och det är mycket trafik också. Så tåg är inte dumt men det var stökigt den här gången. Men nu är det överstökat och jag njuter av lantlivet igen.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Synd att slutet på ett par så trevliga dagar skulle sluta på detta störiga vis. Men allt förflöt ju ändå på bra och det var tur det. Tänkte på att det hade väl inte gjort något om ni inte hunnit av i Lund, då hade du ju hamnat hos mig :-)



Borta bra men hemma bäst, visst är det så?

2008-07-12 @ 16:10:15
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0