Kärleksudden

Klockan sex igår hämtade vi i alla fall Helene och Wallander utanför deras port i Malmö. Sedan bar det av norrut. Men redan i höjd med Lund blev det stopp. Det skulle nämligen handlas på Willys. En stund senare fortsatte färden. Ända till Urshult gick det utan stopp men där parkerades bilen och Matte och Helene försvann. Jag var säker på att de smörjde kråset inne på restaurangen fast efter en stund kom de faktiskt ut med pizzakartongerna.


Strax efter nio anlände vi till Bastudden, eller Kärleksudden som det numera också kallas. Jag var snabbast ur buren och även ner i vattnet men Wallander var inte långt efter. Det blev många varv runt stugan innan det var dags att gå in för kvällen. Tvåbeningarna åt sina pizzor, jag och Wallander fick en stor krokodil var och en mysig brasa tändes.


Matte somnade på soffan men Helene förbarmade sig över mig och tog mig med på nattpromenad så att jag fick göra ifrån mig. Sedan lägrade sig nattens lugn över Bastudden och alla sov, både två och fyrbeningar. Ända till halv åtta sov vi men då ville jag ha lite action så jag väckte Matte som ändå var på väg att vakna. Vi drog oss lite men sedan gick vi upp och dagen tog sin början.


I torsdags natt packade Matte inför Bastudden helgen. Tur var väl det för det blev en snabb avfärd efter att Matte kom från jobbet i fredags. Fast det där med nattlig packning var kanske inte så smart ändå för Matte glömde en viktig sak nämligen KAMERAN. Nu är det så att Wallanders Mor hade fått med sin kamera och tur var väl det. Men det blev ett himla liv på Matte när hon inte hittade sin. Matte var riktigt besvärlig men när Helene lovade att Matte fick ha den kameran som fanns så mycket hon ville så blev det lite lugnare.


Efter frukost höll vi oss inne en stund för det regnade så men sedan gick vi ut. En lång runda ner till campingen och tillbaka blev det. På campingen handlade Matte en glass som vi alla delade på och även lite tvåbeningssnask. På hemvägen fick jag och Walle springa lite lösa.


Jädrans vilken fart...


Här lurar jag på Wallander i gräset.

Väl hemma igen badades det såklart. Solen tittade fram i omgångar men regnet höll sig undan i alla fall.  Wallander och jag lekte och hade det mysigt.


Lite hälsosam dragkamp...

Efter en stund gick vi alla in igen. Då upptäckte Helene att hon hade glömt sladden till kameran så det gick inte att ta in bilder i datorn. Matte hade sladd men ingen kamera fast sladdarna var olika. Himmel... Bilderna får alltså snällt vara kvar i kameran så länge. Inlägget får uppdateras med bilder när vi kommer hem (gjort nu!). Jag  och Wallander vilade lite medan tvåbeningarna fixade med sitt.


Wallander och jag hade sängmys...


Sedan orkade vi busmysa lite till...


Sent på eftermiddagen blev det en liten biltur. Det skulle nämligen inhandlas glass till medhavda hallon som Dagismatte var så snäll och plockade åt Matte och Helene. Först undersöktes campingen i Urshult men där fanns bara styckeglass. Matte bestämde sig för att utforska resten av Urshult och vips så hittade hon en Matöppet affär. Där köptes glass och lite annat och så bar det av mot Bastudden igen. Fast på hemvägen hände något. Bilen parkerades, Helene och Wallander släpptes av, Matte gick ut för att lägga spår och jag var kvar i bilen. Matte kom tillbaka efter en lång stund och sedan körde vi hem till Helene och Wallander. När vi parkerade bilen såg vi att några hade kommit i stugan bredvid. De har en stor schäferkille med sig. Jag fick inte hälsa och Matte sade att det är absolut förbjudet att springa in dit!


Under kvällen har det grillats korv ute vid grillplatsen. Matte skötte elden och Helene grillade korvarna när det hade blivit bra glöd.


Span på Helene och korvarna...


Här funderade jag lite på att snylta en men vågade faktiskt inte...

Jag och Wallander fick en smaling med bröd var. Supergott var det och jag fattar inte varför vi inte kunde få fler för där var över. Men men...tvåbeningarna bestämmer. Innan vi åt korv så badade vi förresten och då hoppade Wallander från bryggan för första gången. Många gånger hoppade han. Så nu kan vi slänga oss i sjön tillsammans.


Wallander och jag tillsammans i en vattenkaskad efter lyckat hopp.

Här kommer ett kort där man ser huset bra med grillplats och allt.



Sedan kom vi på att vi skulle hoppa upp på bordet.


Det sägs ju att man sätter det finaste man har på bordet...


Nu har vi gått in för kvällen. Vädret idag har varit minst sagt växlande men sammanlagt ändå okej. Fast det är ingen sommarvärme precis. Matte säger att det känns lite grann som att hösten redan är på väg fast jag tror hon överdriver. Det kan bli jättefint väder i augusti, till exempel när vi ska vara här igen med Yster.


Både inne och ute har Wallander och jag gullat och gosat. Vi pratar om en massa saker när vi ligger och pussas och gnager på varandra. Kärleksgnabb säger Matte och Helene att det är men vi gnabbas inte vi bara har mysepys. Vi får verkligen rå om varandra fullt upp på denna himmelska plats. Jag kunde därför inte låta bli att döpa inlägget till Kärleksudden.


Nu ska jag gå och lägga mig och vila faktiskt. Det har varit en innehållsrik dag och jag är riktigt trötter. Jag hörde just att regnet började smattra mot rutan. Tur det är kväll och slut på uteaktiviteter. Matte har tänt en brasa härinne också så att mysfaktorn blir riktigt hög.



Och min favoritplats med utsikt över brasan...


God Natt önskar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0