Utflykt till Nyckelviken och kröning

Idag blev det utflykt till Nyckelviken med Matte, Yster, Pinnen och Dagismatte. Det var väldigt trevligt. Vädret var helt okej, lagom varmt om jag får säga mitt.

Nyckelviken är ett spännande ställe. Där finns en massa djur att titta på för där ligger någon slags hembygdsgård. Jag spanade på grisar, höns, får och kor. Här är lite bilder...


Vilken jättegris...ingen man vill bli ovän med...


Mindre grisar...men den stora var i närheten så jag var glad åt staketet.


Fast nyfiken var jag...


Bäbä....fast de var rädda för mig istället.

När vi hade tittat på djuren så gick vi vidare. Då stod den plötsligt där framför mig. Tronen. Jag hoppade upp och kände det som en självklarhet. Jag Lakrits Vildhund. Drottningen av skogen.


Här sitter jag på min skogstron...





Här står Yster i "Barnens gång". Visst är hon söt...

Så äntligen var det dags för fika. Vi hade sett ut en plats högt uppe med utsikt över stan. Där dukade Yster upp.


Typiskt Ystert sätt att duka....


Här sitter jag, Matte och Yster...


Och här är alla utom Matte med på bilden.


Och här sitter jag med min tunnbrödsrulle som jag sedan åt upp. Den innehöll smaskig kyckling. Tack Matte och Yster. Och tack till Pinnen som tog fina foton. Extra trevligt var det också att ha Dagismatte med på turen.

Nu är vi alla hemma hos Yster fast Yster själv är iväg en stund men kommer snart hem. Det blir en lugn hemmakväll och så får vi se vad dagen imorgon kommer att innehålla.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilket härligt utflyktsmål, du gör dig verkligen bra på tronen!



Kul stil på Yster när hon dukar, måste vara jättebra för ryggen! Vid första anblicken såg jag bara vattenflaskor (vad nu?) men sedan skymtade jag Pepsi-Max burkarna (tänkte väl det)!







2008-07-12 @ 16:02:19
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0