Regnet det bara öste ner...

Ja det regnade verkligen hela natten. Mer eller midnre, ibland kom störtskurar, ibland smattrade det bara litegrann. Jag hörde att Matte vände och vred sig lite, hon verkade orolig. Själv njöt jag av att vara hemmavid igen. Det var inte förrän i morse jag förstod varför Matte var lite orolig. När vi gick morgonturen berättade hon att vi skulle iväg och gå spårprov. Hon var rädd att allt var bortregnat. Men trots det så packade vi in oss i bilen och begav oss till Löddeköpinge. På Shellmacken nära Center Syd mötte vi upp Ingvar och så Bosse som också ska bli viltspårdomare. Efter en kort konvojkördning var vi framme vid platsen för spåret.

Jag vet inte vad Matte var orolig för. Allt gick ju prima. Det var mycket lättare att spåra i blöta än i rejäl torka. Min enda lilla utflykt var att jag skulle gå över vägen för att kolla om spåret möjligtvis fortsatte på sandra sidan. Det var nämligen bloduppehåll just i den vinkeln och man kan ju aldrig vara riktigt säker på var Ingvar har lagt spår. Jag kände att Matte inte ville jag skulle gå över vägen men Matte kan ha fel så jag insisterade och fick som jag ville. Men där var ju inget så jag skyndade mig tillbaka igen, tog en liten lov och kom rakt på spåret och sedan var det raka vägen till klöven. Matte var väldigt nöjd för vi fick ju vårt första pris. Efter snick snack med Ingvar och Bosse körde vi hemåt med uppehåll på Zoo Giganten (lite diverse godis) och City Gross (massor med märgben och ett paket lever). Det var bra utdelning tycker jag.

Resten av dagen har varit behagligt lugn. Jag har ätit märgben, vilat, badat lite, kollat in lite av varje, grävt en skön håla till mig och så har vi såklart gått promenad också. Självklart övervakade jag också noga stekningen av levern och så har jag fått av den hela två gånger. Det är lönsamt att spåra kan man lugn konstatera.

Kommentarer
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Grattis till 1:a priset, ni är duktiga. Har pratat med mina spårprovsdomare som har en chipmätare .Men vi ses kanske på måndag kväll om vi inte kör iväg för nu har jag oxå semester och kan njuta med familjen. Har varit en tuff vecka.

Ha det så bra

Mvh Carina Lizzi & Toss

2008-07-12 @ 09:11:04
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Wallander

Du är toppenbra spårbruden, nu har du champinjonatet nästan i dina tassar. Förmodligen kommer du väl inte berätta för mig när nästa spårtillfälle heller blir, så det är väl lika bra att jag beger mig ut redan i början på veckan för att inhandla din champinjon-present :-)

2008-07-12 @ 16:17:40
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: zico-B m. matte

Ja, nu får vi se om det blir ett inlägg eller två :D

Skrev precis:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS

till ännu ett 1:a pris.

....å Walle och Helene har nog rätt - lika bra att springa ut och leta champion-present :D :D

Tassar&Kramar

Z&H

2008-07-12 @ 21:01:00
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Mamma Sella och resten av flocken

Här får man minsann spåra upp själv hur läget är...men, det är vi ganska bra på du och jag! Grattis min tös -om jag hör rätt ifrån hallen så skallar de alla ett; rungande grattis -speciellt från Vicka, som gärna hade varit på spårprov hellre än på en varm utställning...mitt i löpet!

Voffs från oss!

2008-07-13 @ 13:22:53
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Lakrits

Va? Har inte Matte hört av sig. Det var dåligt. Men jag kom förbi just och hörde att hon snattrade i telefon och det var nog med Gammelmatte.



Åh, Mamsen jag blir alltid lika glad när jag hör från dig. Jag har det så bra med min flock men jag tänker på dig ändå. Och så säger Matte att jag är så lik dig och det gillar jag!

2008-07-13 @ 16:35:37
Postat av: Lakrits

Tack Zico och Walle för era hurrarop. Jag kan inte riktigt svara på det där med hemlighållande för det är Matte som står för den biten. Jag fick inget veta förrän på morgonen. Så det kan mycket väl hända att ni inte får veta förrän efteråt. Det är nog för att Matte ska stressa upp sig mindre men jag är skeptisk till om det fungerar.

2008-07-13 @ 17:45:15
Postat av: Lakrits

Carina, Lizzi och Toss, trevligt att ni har hittat till min blogg. Tack för grattis och hoppas vi ses framöver på träningar.

2008-07-13 @ 17:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0