Träning på Ängshög

I går kväll jobbade Matte sent och jag tittade många gånger ner mot vägen innan hon till sist kom. Hon verkade ganska pigg fast hon var förvirrad för hon glömde plocka ut sin lins ur ögat upptäckte hon i morse och så hade hon nattlinnet ut och in. Men sova gick bra ändå!

I morse bar det av till Änghög där Wallanders syster bor med sin flock (som förutom tvåbeningar inkluderar "syrran" Funny, också flatte men lite äldre än vi andra). Även Wallander kom, faktun är att jag och Matte fick skjuts med Wallander och hans Mor från Lund där vår bil parkerades.  Det var snällt tyckte vi.

Träningen gick väl ganska bra idag tyckte både jag och Matte. Den första uppgiften var lite för svår men annars helt ok. Wallander hade en formsvacka idag och var rädd för det mesta men så kan det ju bli ibland. Jag tröstade honom med några pussar medan vi väntade.

Här är lite bilder från idag...


Väntans tider....


Wallander i startgroparna...


Berit "kastare" och en gammal traktor i grönskan. Jag var tvungen att kolla upp traktorn när jag hämtade, tänk om de hade gömt en dymmy där!


Jag och min "fuskand" på väg mot landbacken.


Lite välbehövlig skugga...

Det var en trevlig träningstur och Matte hade sådan tur att hon fick färska grönsaker med sig hem från Berit. Jag tycker Ängshög är ett toppenställe att träna på för där finns en stor damm där vi kan svalka oss när vi blir varma. En liten rolig ö finns också i dammen. Toppen helt enkelt.

När vi kom hem efter turen var jag faktiskt trött och sov en stund i skuggan utomhus. Även resten av dagen har varit lugnt. Väldigt varmt har det varit. Jag har badat ett par gånger för att reglera temperaturen. En tur runt Eksholmssjön blev det ikväll. Har en känsla av att det blir tidigt i säng för Matte är inte på bra humör ikväll och hon säger att hon ska gå och dra täcket över huvudet men det är för varmt för det tror jag. I alla fall ska hon jobba imorgon. Fy farao vad trist, jag ville ju haft henne hemma. Fast det blir inte lika tidigt som vanligt i alla fall och hon kommer hem tidigare = kort dag. Alltid något. Märgben är framplockade och Matte har laddat upp med läskburkar i kylen som hon ska ha med sig. 


Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja som det kan bli ibland... min MOR hade nog bara stigit upp idag (inte vaknat) så himla klumpigt av henne att missa avfarten!!!!



Jag tyckte ni andra var jätte duktiga idag och vilka tappra försök ni alla gjorde för att försöka finna den dummien som MOR oxå klumpigt lyckades kasta upp på ön. Jag var nog den ende som såg var den föll... men jag var för feg för att simma ut. Hoppas att den kommer till rätta annars blir det till att nalla på sparkontot igen.



Formsvacka? Aha är det det jag har, bra att veta, förresten vad betyder det? Går det över? Behöver jag söka vård för det?



Håller med dig, inte läge för att dra täcket över huvudet när det redan är så himlans varmt.



Om du sover länge, badar mycket, gnager långsamt på märgbenet under morgondagen så kommer du knappt märka att din matte varit tvungen att joura.



2008-07-26 @ 23:49:49
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: (Musiker)pinnen

Vad mysigt ni verkar ha haft på träningen. Det var himla varmt i Stockholm också igår. Jag har kommit fram till att det får vara Musikerpinnen nu under sommaren eftersom det ju är det jag håller på med nu. Medicinpinnen återtas igen den 1 sept då uppehållet är slut. Lyssna på Wallanders råd så hinner nog inte saknaden efter matte bli alltför stor idag. Fast jag håller med dig om att det är lite trist för henne att jobba idag. Fast kanske blir det en lugnt dag med så fint väder.

2008-07-27 @ 13:20:38
Postat av: Lakrits

Nä, musikerpinnar finns inte men taktpinnar finns. Alltså får du heta Taktpinnen när du inte heter Medicinpinnen. Tanken med Medicinpinnen är att det faktiskt finns sådana, jag tänker mig liksom en pinne som används i medicinsammanhang. Och då blir taktpinne en bra motsvarighet när det gäller musik. Eller hur?

2008-07-28 @ 23:07:38
Postat av: (Musiker)pinnen

Hmm... Kanske bättre med bara Pinnen då för just takten är inte min allra starkaste sida som musiker. Yster är mer rytmisk av sig. Eller har du några andra alternativ? Du som känner till pinnsorterna.

2008-07-29 @ 10:16:34
Postat av: Lakrits

Pinnen är ett hedervärt namn för är det någonting jag gillar så är det verkligen pinnar. Det finns många olika sorters pinnar men jag kan inte på rak tass komma på olika pinnfamiljer eller grupper. Får fundera!

2008-07-30 @ 22:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0