Träning på Järavallen

Idag var det apporteringsträning med flatteklubben på Järavallen. Vi höll på att bli lite sena dit för Matte körde av en avfart för tidigt från motorvägen och snurrade runt lite där men sedan gick det i en jädrans fart till strövområdet så vi sladdade in där någon minut i tio.

Det var en givande träning idag. Matte lärde sig mycket. Det är hon som behöver undervisning i första hand för om hon gör del så blir det tokigt för mig. Matte klagar på att jag är dålig på att gå snyggt och vänta på min tur. Men jag jobbar bra. Ja håhåjaja, man kan väl inte vara en stjärna på allt. Men vi har tiden för oss så vi misströstar inte.

Det blev inga actionbilder från "landträningen" men väl en bild när jag ligger och väntar.



Efter "landträningen" åkte vi tilsammans med Helene och Wallander till sjöarna och tränade lite vattenapportering. Det gick faktiskt riktigt skapligt (enligt Matte). Vi testade i en av Dagishusses dammar i eftermiddags också med gott resultat. Vattenträning är toppen tycker jag.



Eftermiddagen och kvällen har annars varit lugn. Matte och jag ska i säng tidigt för imorgon är det arbetsdag för Matte igen. Den lediga veckan gick alldeles för fort men visst har vi hunnit med mycket roligt. Vi får se fram emot nästa helg när det är Bastuddentime och sedan semester i augusti. Det känns långt dit just nu men tiden brukar ju gå fort.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Det var gott om tid... ni anlände ju inte ens sist och jag förstår att Marie körde "fel" det var ju så positivt när ni svängde av till Lödde i fredags :-)



Vad bra att ni båda lärde er något idag... och så söt du är på "väntebilden".



Tack för att ni hängde med oss till sjöarna idag, det blev roligare så. Hoppas vi ses i veckan.

2008-07-13 @ 23:11:46
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0