Vildhunden som blev viltspårchampion

Matte låg och vände och vred sig i sängen i natt i flera timmar. Jag låg också vaken en del då men sedan somnade jag igen.  Jag visste ju varför Matte sov dåligt (förutom värmen som också frestade på). I går kväll berättade hon nämligen att vi skulle gå spårprov idag.

Det blev en tidig morgon trots att Matte var ledig. Och tur var väl det för värmen var redan i antågande när vi åkte hemifrån. Vi mötte upp Ingvar vid halv nio och det var lika bra att köra igång på direkten innan värmen blev ännu mer intensiv. Jag blev rejält varm och trött av spårandet och svetten rann på Matte. Men det gick utmärkt och jag fick mitt tredje förstapris och därmed kan jag kalla mig för SVCH dvs Svensk Viltspår CHampion. Matte var jätteglad och Ingvar grattade och sade att jag är en duktig tjej. Väl i bilen sedan så ringde Matte och berättade. Wallanders Mor Helene tyckte att vi hade undanhållit information. Skyll inte på mig, jag fick inte veta förrän igår kväll. Och Matte min kan vara riktigt lurig. Dessutom var hon tillräckligt nervös redan så det var tur att inga fler visste tror jag.



Efter spårandet blev det stopp på lite olika ställen på hemvägen. Det blev ett snabbt men mycket svalkande bad i Saxstorpsdammarna. Sedan ärenden. Jag fick vänta i bilen lite med god vädring men mest följde jag med. Två hundaffärer hann vi med, Zoogiganten och Satchmos. På Zoogiganten var det knappt jag fick följa med in och Matte tyckte det var lite trist attityd. Men det handlades en del där, det Matte mest åkte dit för var en present till mig som hon hade sett där innan. Det är en leksak som vi ska ha när vi tränar. En repknut fast med skinn på mitten. Jättemysig att hålla i.



På hemvägen inhandlades också tårta till tvåbeningar och så ingredienser till hundtårta. Matte fixade hundtårtan med en gång.


Mmmmm vad gott det ser ut.

Tårtan avnjöts en stund senare tillsammans med Knappen som fick en mindre bit.


Mums mums tårta på papptallrikar.

Det blev några bad också under eftermiddagen och Matte sorterade upp godis i sådant som ska med på semestern och sådant som ska stanna hemma. Det var himla bra att jag blev champion för Matte handlade nog en del extra mums mums bara för det.

Strax innan fem begav vi oss iväg för att möta Wallander och Helene. Det blev en promenad ner till Yddingensjön och bad vid scotstugan.


Plask!


Wallander rullar sig njutningsfullt i sanden.


Bus och härlig utsikt.

Efter bad i Yddingen blev det promenix tillbaka till bilarna och sedan åkte vi till Eksholmssjön. Där blev det korvgrillning. Helene hade köpt en engångsgrill för tanken var att det var lite enklare men ack nej, engånggrillen var helt intorkad. Matte tände därför en riktig brasa och korven grillades på hennes teleskopspett. Vilken tur att de åkte ner i farten. Wallander och jag fick en tjockis med bröd var och jag fick även en smaling. Matte och Helene smaskade även på kladdkaka som Helene överraskade med.

Det var även presentöppning. En jättefin paket med stjärnpapper hade Wallander och hans Mor fixat. Ett urgulligt kort också. Vet inte om texten syns:



Det som låt i paketet var dels mumsigt godis (som jag inte har fått idag, undra varför?) men det viktigaste var en pokal som är den första och antagligen finaste pokal jag kommer att ha.


På gravyren står det:: S VCH Concurro Biscotti 31 Juli 2008.

En bild från ikväll. En klöv hade Matte turligt nog med i väskan om det skulle bli fotodags.



Jag och Matte är alldeles överväldigade över pokalen. Den ska få en hedersplats!

När vi kom hem vid halv tiotiden hann jag inte med mycket innan det var slut på energin. Hela jag är trött efter idag men vilken dag alltså. Det har varit helt underbart och både Matte och jag är så nöjda och ska gå tills ängs. Tänk att jag nu är SVCH. Inte illa jobbat av mig och Matte. Inte alls illa.


Kommentarer
Postat av: Wallander med MOR

SUPER DUPER GRATTIS ännu en gång... men vilken himla tid det skulle ta att få ut det officiellt!!!



Tack för att vi fick vara med och fira denna stora dag med er. Fy farao vad kul vi haft, jag är oxå helt slut (och jag har ändå inte spårat!)

Roligt att ni uppskattade våra presenter och jag VET varför du inte fick godiset idag :-)

2008-07-31 @ 22:52:08
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Enzo med matte

Jätte stort grattis till er båda till er fina titel (även om den nu bara syns framför Lakrits namn...)!!! Fantastiskt bra gjort, inte minst med tanke på värmen som det varit de senaste dagarna som tar musten ur de flesta. Men tydligen inte er eftersom den tredje ettan satt där som en smäck :-).

2008-07-31 @ 23:02:28
Postat av: Lizzi & Toss

GRATTIS, GRATTIS, vad kul att det gick så bra, värjkligen bra jobbat i värmen.

Mvh Lizzi & Toss

2008-07-31 @ 23:45:36
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Emma, S & K

-GRATTIS- till ert SvCH!!! Superbra jobbat i värmen....

njut nu av er första titel, vi tror inte att det kommer vara den första =)

Kramar Emma, Skott & Krut

2008-08-01 @ 08:39:24
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Mamsen

Hipp, hipp -hurraaa för min "spårklimp" idag...du är lite duktigare än mamsen, men bara lite! Du tog championatet ett par månader före mig, i ålder räknat! Försökte att gratta dig igår, men det gick inte att skicka iväg meddelandet, men matte sa att hon uppmärksammat dig på hemsidan och idag lånar hon kortet med klöven på dig och matte Marie.



Som vanligt har du blivit uppvaktad med presenter och doningar...köttbulletårta, mums...det tror jag inte att jag kommer ihåg att jag fick. Nu gormar matte i köket att jag fick köttbullar direkt på plats -ja, ja det var ju en tid sen...! Vilken fin pokal sen -du har fina kompisar Lakrits och jag är så glad för dig och känner mig som en stolt flattemor!



Ha en trevlig semester och hälsa fyrbeningen!



Nospussar från oss alla!

2008-08-01 @ 09:38:13
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

GRATTIS till ert SvCH!!!! Bra jobbat! Inte minst i denna högsommarvärme. Det märks att det är "svamptider" nu ;-)

2008-08-01 @ 09:51:04
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Zico-Bus med matte

Hallå i Sommarvärmen!

Vi vill också vara med och gratuelera till er nya fina titel! Mycket bra jobbat, inte minst med tanke på värmen och torkan.

Vad ska nästa titel bli - LP1, LP2, LP3 och sen SLCH? Ingen rast och ingen vila - dags att anmäla till tävling snart :)

Kramar&Tassar

Z&H

2008-08-01 @ 11:48:07
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Elliot

Hej ja hade inte tid att skriva igår så det får bli en liten vers idag istället:

LAKRITS DU E ALLT EN FRÄSIG O DUKTIG TJEJ

SOM IBLAND KOMMER O LEKER MED MEJ



DÄRFÖR VILL JAG SÄJA:DEJ LEVE!Å HIPP,HIPP,HURRA!

NÄR DU BLEV SvCh IDA!(asså igår)



kRaM

E

2008-08-01 @ 13:03:19
Postat av: Gunilla med flattarna i Onsala

GRATTIS till Viltspårchampionatet. Duktigt jobbat Lakrits Och Marie.



Sommarhälsningar från Gunilla och hundarna Tova, Ila och lilla Bessy.

2008-08-01 @ 13:41:23
URL: http://123minsida.se/coasters
Postat av: Ulrika, Isa & Molly

SUPERGRATTIS till er fina nya titel: SVCH!!!

Vad duktiga ni är! Nu får ni sväva på rosa moln ett tag, det är ni värda!!!



Kram, kram! Ulrika, Isa & Molly

2008-08-01 @ 15:14:14
Postat av: Vira

Grattis Lakritstjejen! Ni är jätteduktiga1

Hoppas du och matte får fina dagar tillsammans när matte har semester!

Ha det riktigt bra! Berit och Vira

2008-08-01 @ 19:37:24
Postat av: Pinnen

Ja det var fint nosat. Stort grattis från mig också. Ska bli kul att ses snart.

2008-08-01 @ 20:46:26
Postat av: Lakrits

Åh vad snälla ni är allihopa som grattar mig. Så många kommentarer har jag aldrig haft på min blogg. Det är superkul att bli champion. Hoppas vi kan göra om det med något annat så småningom Matte. Lydnaden är ju bra på så vis att där är många delmål med olika titlar. Det är bra för då kan jag få presenter, tårta och roliga dagar flera gånger om :)

2008-08-01 @ 21:37:10
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0