Fåglar och kaniner

Matte tog fram en duva i morse innan hon åkte till jobbet. Den tränade vi lite med ikväll i trädgården efter en rejäl promenix. Först fjantade jag mig men då blev Matte sur. Sedan fick jag lite snits på att plocka upp den snabbt och komma till Matte. Flera gånger gick det bra även om det var väldigt korta avstånd. Jag blev helt paff över hur glad Matte blev. Jag drogs liksom med i glädjen och för en liten stund tyckte jag det var riktigt kul.

Efter det gjorde Matte tre kanindummiesar till. Tre i söndags, tre idag och förhoppningsvis några till innan veckan är slut. Fem stycken är tingade av Wallander och det blir ju inga problem. Matte har förbättrar konstruktionen en smula också och de gamla ska tas in för renovering sedan.

Sent på kvällen kom Medicinpinnen till Skåne. Dagismatte hämtade henne vid tåget. Hon fick ett varmt välkomnande av mig. Men nu börjar det bli dags för läggning fast vi är nog uppe en stund till och svansar runt både Matte och jag.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Kul att ta duvor, nej, jag kan inte hålla med, men kanske kan du tipsa mig om den där snitsen som du kom på, så kanske jag oxå snart gillar det och kan göra min MOR lite gladare.

2008-06-25 @ 23:15:04
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Wallander

Hoppsan jag kom åt [skicka-knappen] för tidigt. Är mina kanindummisar redan färdiga, man tackar, man tackar på förhand. Jag skall be MOR plocka ut lite pengar från mitt konto tills vi ses nästa gång.



Hälsa Medicinpinnen!

2008-06-25 @ 23:21:09
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0