Full rulle

Jag trodde knappt det var sant när vi skulle upp lite efter sju. Puh. Vi kom ju inte till ro förrän sent. Men jodå, vi skulle upp. Matte skulle till tandläkaren på kontroll. Morgonrutinerna avverkade snabbt och vi gick en liten runda, sedan lämndes jag med Yster. Denna gång pep jag inte alls efter Matte utan vilade bara. Och så småningom kom ju Matte tillbaka. Efter lite frukost bar det av igen, denna gång åkte vi alla till frissan. Min päls fick vara ifred men Matte klipptes, hon hade önskemål om det och Yster som annars brukar fixa Mattes hår tyckte det började bli för svårt. 

Efter pälsvården tog vi oss ut i skogen, det var långa köer och en massa krångel i trafiken. Men väl ute i skogen var det härligt. Jag fick springa lös en hel del. 


Lös och lycklig! 

Det blev också tillälle till bad i sjön. Det var härligt att svalka sig. 


Plask plask plask... 

Sedan poserade jag och Yster lite...





Efter skogen bar det av mot stan igen. Yster skulle ett ärende. Mitt i all trafik blev jag plötsligt illamående och kräktes i buren. Det blev uppståndelse där framme. Bilen stannade, servetter hämtades, jag fick hoppa ut och buren städades. Snällt av Matte och Yster för det hade inte varit något vidare att ligga där annars.

Till slut kom vi ur trafikkaoset och hem till lugnet. Jag fick mat och sedan vilade jag mig en lång stund. Men nu har vi varit ute på en härlig kvällsrunda. Jag har tittat på rådjur och harar men kom snällt till Matte och satte inte efter trots att jag var lös.

Imorgon är det hemfärd men inte förrän framåt kvällen. Det ska bli skönt med en sovmorgon till! Fast jag tror det blir en tidig kväll för mig också för alla intryck tar på krafterna. Men Matte och Yster håller säkert på ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att du var tyst denna gång när du var med Yster, det borde du alltid vara för du har det ju så bra med henne.



Vilken tur att du blev dålig efter skogsturen och inte innan för tänk om den härliga turen blivit inställd.



Hoppas hemresan varit lugn och behaglig för er båda.

2008-06-17 @ 18:52:43
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0