Ikea

När Matte kom från jobbet berättade hon att idag skulle den äntligen bli av, alltså Ikeaturen som det har pratats så länge om. Vi skyndade oss till Malmö där Helene och Wallander mötte upp strax efter klockan sex vid den vanliga parkeringen. Så började promenaden ut till Ikea. Efter en stund började det regna och det höll på ända till vi var halvvägs tillbaka i alla fall. Men vi lät oss inte avskräckas utan traskade på. Efter ungefär en timme och en kvart var vi framme. Ikea är inget vackert ställe men de har god och billig korv. Helene försvann in men kom tillbaka med två korvar och så dricka till Matte. Korvarna tog alldeles för snabbt slut, det var mums-mums. Matte försvann in igen och kom ut med en pizza slice som hon satte i sig fast jag fick smaka en (alldeles för liten) bit.

Efter käket bar det av tillbaka till stan igen. Klockan var nästan nio innan vi stod vid bilen igen. En riktig långtur. Bara vädret som inte riktigt ville som vi men det blev mer uppehåll i slutet. Och så ville jag gärna haft mer korv och Helene erbjöd sig att köpa men Matte satte stopp. Lite ogint tycker jag men det är ju Matte som bestämmer. Det var kul i alla fall att Ikeaturen äntligen blev av!

Jag fick en jättesöt present av Wallander ikväll. Det är en dogruff (alltså en korsning mellan hund och giraff) och den heter Duffy.



Tack Wallander. Härligt att allt kändes som vanligt när vi sågs!

Imorgon är det sovmorgon. På lördag kommer Yster. Hurra vad rolig helg det ska bli. Yster fyller faktiskt år idag men hennes presenter ligger och väntar tills hon kommer i helgen. Jag vet att hon inte gillar att fylla år men jag vill i alla fall skicka en slurpepuss till henne!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilken långtur det blev, men en mysig sådan trots regnandet.



Håller med om att det var lite snålt med korv när man gått så långt och när det var så billigt. Men MOR lovar att du får 2st om vi kommer dit någon mer gång.

2008-06-21 @ 00:21:52
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Wallander

Glömde säga... att det var kul att du gillade Duffy, kände att jag behövde ställa in mig lite extra.

2008-06-21 @ 00:23:16
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0