Livet på Bastudden

Det blev tidig uppstigning men idag gjorde det inget. Vi skulle ju till Bastudden. Jag hade full koll på inpackningen i bilen (det var en hel del väskor) och halv nio rullade vi iväg mot Malmö. Där hämtade vi upp Wallander, Helene och ännu fler väskor och kassar. Våra mattar kan släpa med sig...


Tiden i bilen gick faktiskt ganska fort. Vid tolvtiden var vi framme. Jag och Walle släpptes ur buren ut i friheten. Vi tog ett litet race och sedan rakt ner i vattnet. Sedan dess har vi varit konstant mer eller mindre blöta. Här är vi i plurret och Helene står på bryggan.




Efter att allt var inpackat och i ordning skulle tvåbeningarna äta jordgubbar och glass och Helene öppna födelsedagspresenter (lite försenade). Så här gott såg det ut på tvåbeningarnas bord.




Jag och Wallander fick kokta grisöron vilket var mycket smaskigt. Sedan har dagen förflutit med mycket bus och bad, lite vila och även lite promenad. Vi har också ätit, både lite gottis och mat. Men mest av allt har vi faktiskt badat. Vädret är underbart och vattnet härligt. Bättre kan det inte bli.

Jag hoppar från bryggan utan att fundera över det men Wallander är lite försiktigare av sig. Han studerade dock min teknik noga. Här har jag precis tagit ett skutt och plumsat i och kommit upp med huvudet igen.



Och sedan provade han olika varianter själv...



Men vi satt lite stilla också ute på bryggan och bara hade det mysigt och skönt...



Fast lite dragkamp hann vi med också innan det blev dags att gå in för kvällen. Matte har tagit med flera roliga leksaker. Här är vi med trossen...



Ett spår har också lags, det var Helene som försvann in i skogen med klöv, blod och snitslar. Säkert får vi gå det imorgon bitti. Det blir kul. Ja, nästan allt är kul här. Bara synd när Matte blir sur, vilket hon blev när jag försökte hoppa upp på Wallanders rygg och hålla fast honom med framtassarna. Han gör ju så på mig men jag får inte. Det tycker jag är konstigt. Sedan får vi inte komma in i stugan när vi är jätteblöta och det tycker jag också är lite synd. Men annars är allting bara toppen och lajbans. Fast nu är både jag och Wallander jättetrötta. Kanske Wallander är ännu tröttare än jag är för han tittar så himla noga på allting. Insekter, ljud, rörelser...ja allting utomhus ska han undersöka. Jag är van att vila utomhus så för mig är det lite enklare men Walle kollar av precis allt. Men även jag är faktiskt trött efter så mycket hålligång som vi har har haft idag. Tror det blir en ganska tidig kväll överlag. Vi måste vara utvilade tills imorgon för då blir det säkert en massa nya roligheter. Och det vackra vädret verkar hålla i sig. Toppen.


Kommentarer
Postat av: (Medicin)pinnen

Oj vad mysigt det ser ut. Jag blir riktigt avundsjuk. Själv har jag varit inne nästan hela eftermiddagen. Imorgon har Bergakungen premiär och jag är ju skogsälva där. Genrep var det alltså idag. Men lite läsning på balkongen med en hemmamixad milkshake blev det i alla fall fram emot kvällskvisten. Skickar en skogsälvebild till matte så får hon visa dig.

2008-06-06 @ 21:48:46
Postat av: Wallander

Åååååååh Lakrits, jag vill stanna här för evigt med dig. F-N vilken härlig dag vi haft. Dock fattar jag inte varför din matte skall bli sur på dig för att du betett dig lite killaktigt idag, om inte jag bryr mig så behöver inte hon göra det. Lakrits, jag hoppas inte att du tycker att jag är en fegis?

2008-06-06 @ 22:58:37
Postat av: Lakrits

Varför skulle du vara en fegis? Jag tycker ju du är toppen. Synd om dig med svansen men jag tycker du är en uthållig och tålig kille som inte klagar och ändå vill leka med mig. Snällt att jag får vara "pojkflicka". Jag trivs bra så, vill gärna leka som ni klllar leker och det går ju störtbra.



Vem vill inte stanna på Bstudden.? Jag hoppas på fler, tätare och gärna längre besök här.

2008-06-07 @ 23:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0