Midsommarafton

Det har varit en stillsam dag. Rejäl sovmorgon och så har vi gått promenader, Matte har bakat och städat lite, vi har ätit med Dagishusse och Dagismatte och lite annat smått och gott. Jag fick smaka en liten bit varmrökt lax. Vilken delikatess.

Jag har letat efter blommor. Det var ju Zico som tipsade mig om det. Men det visade sig vara hopplöst att få tag i de där som det står om i sången. Vissa av blommorna har helt enkelt redan blommat ut (violer, blåklockor). Matte säger att det kanske har ändrats sedan sången skrevs på grund av klimatförändringen. Vissa blommor verkar helt enkelt inte finnas här. Då resonerade jag som så att huvudsaken det är sju blommor som är plockade med omsorg. Jag fick hjälp av Matte och även Dagismatte att identifiera dem och till slut blev det så här:

"Midsommarnatten plockar jag prästkrage, timotej
smörblomma, mjölke och ljuva förgätmigej
nejklika och lupiner och sen drömmer jag om deeeej
och då vet jag att du älskar blott meeeej"


Lite mörk bild men blommorna skulle ju plockas i skymningen om jag förstod saken rätt så det kunde inte annat än bli lite skumt. Men här finns alla uppräknade blommor med i alla fall.

Får se hur vi ska anordna blommorna. Jag har ju ingen kudde normalt men kanske att jag får ha det i natt så att de kan ligga där under.

Natti-natti

Kommentarer
Postat av: Wallander

...och sen drömmer jag om deeeej

och då vet jag att du älskar blott meeeej.



Känns nästan som om detta handlar om dej & mej!?



Nu skall jag oxå gå och drömma :-)

2008-06-21 @ 01:06:08
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Zico-Bus med matte

Hej Lakrits!

Hoppas du sovit gott och har haft fina drömmar.

/Zico

2008-06-21 @ 11:37:37
Postat av: (Medicin)pinnen

Blev det några drömmar?

2008-06-21 @ 21:20:10
Postat av: Lakrits

Jaaaa då. Och drömmarna gick snabbt i uppfyllelse idag :=)

2008-06-21 @ 21:30:00
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0