Sommarregn

Regnet behövdes verkligen för det har varit väldigt väldigt torrt. I morse regnade det inte men strax efter att jag, Matte och Yster hade begett oss ut på en rejäl skogsrunda så började det regna rejält. Men vi lät oss inte avskräckas utan var ute i en och en halv timme minst. Vi var alla väldigt blöta när vi kom tillbaka men det tog vi ingen skada av. Det åskade lite också men inte så nära och jag brydde mig inte alls.

Matte har spikat tre kanindummiesar idag. Fler är på gång antagligen blir det nästa helg. Det blir några åt gången, ingen massproduktion men så småningom blir det många ändå. Jag höll ett vakande öga över tillverkningen.

Nu väntar en vanlig arbetsvecka för Matte fast med extra tidiga uppstigningar. Imorgon eftermiddag åker Yster tillbaka till storstan. Det är trist för det är väldigt kul att ha henne på besök men bättre kort än inget. Och vi ses ju snart igen. Om två veckor är vi nämligen i Stockholm igen. Då ska Dagismatte också med vilket vi tycker är extra trevligt.

Kanske blir det träning imorgon kväll. Allt blir som vanligt helt enkelt och det är ju skönt på ett vis fast jag gillar väldigt bra när allt inte är som vanligt också.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Regn igår och en sjujäkelns blåst idag, hoppas inte ni blåste iväg i Lomma, träningen kanske gick i vindens fart...



Jag har hört ryktas om att det kommer att bli några fler kanindummiesar till mig oxå :-). Din matte är snäll hon, men jag hoppas att priset hon tar för dom lönar sig lite, men jag är rädd för att hon bara tar ut för materialkostnaden, inte för allt jobb hon har med dom. Men tacksam är jag, dom kanindummiesar som MOR gjorde åt mig har återgått till att bara vara dummiesar, så blev det med det projektet.

2008-06-23 @ 21:19:16
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Nä, inte ska vi skinna er för några kaninskinns skull. Förresten har ju din MOR hjälpt till med att handla nubb. Matte har så svårt för att komma till nubbaffären när de har öppet.



Ja det var en himla blåst idag. Det är inget sommarväder precis.

2008-06-23 @ 22:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0