Vilt spår

Ja, idag var det verkligen vilt spår vi ägnade oss åt. Där hade gått säkert femtio rådjur, 5 vildsvin, 15 kaniner och 10 harar över mitt spår i natt. Jag visste mycket väl att jag skulle spåra och det gjorde jag fast jag kollade upp allt möjilgt under vägen vilket medförde att färden till Mattes missnöjd blev rejält krokig. På några ställen sade hon bestämt till mig att göra vad jag skulle och då gjorde jag det men där var ju så många intressanta dofter som luktade mycket mer än spåret.

Till min stora glädje fick vi besök av Wallander och Helene. Wallander hade varit inne sent och skrivit på bloggen och undrat om han fick komma och gå spåret efter mig så imorse ringde vi hans Mor och sade att de var hjärtligt välkomna.

Wallander gick spåret efter mig och det gick bättre för honom sade Matte. Ja, så kan det vara ibland. Först kände jag mig lite moloken efteråt att Matte var lite stukad över mitt kryssande men så repade hon upp sig igen och sade att vi ju faktiskt gör det här för att det ska vara roligt och då ska man inte ta så allvarligt på det hela. Dessutom var det svårt med alla dofterna och det insåg hon nog inte riktigt när vi gick spåret men Helene talade henne tillrätta sedan.

Efter spårandet fick vi busa på fältet. Det var härligt att få sällskap där.


Spring och bus...


Wallander står och begrundar tillvaron...


Wallander med slips...


Jag lurar på Wallander...


Wallander lurar på mig...


Vi lurar på varandra...hur ska det gå...

Efter fältet tog vi ett kort men avsvalkande dopp i Dagishusses ena damm.


Detta är livet...

Efter badet åkte Wallander hem. Tyvärr upptäcktes att han hade fått en liten skada på ena frambenet under den något vilda leken. Det var inte alls bra och jag hoppas verkligen det inte blir något bekymmer av det hela.

Egentligen skulle jag och Matte åkt till Teba idag men det blev skjutet på framtiden. Vi skulle inte ha så mycket och det är långt att köra och så kom Wallander och Helene och istället blev det en tur till Svedala och en hundaffär där. Imorgon ska Matte in till Zoogiganten på väg hem från träningen så då blir det förhoppningsvis en del där också så att godisboxen får påfyllning ändå.

Under eftermiddagen har Matte fixat med lite av varje och så var vi ute och hon har spikat lite kanindummiesar och så suttit en del vid datorn. En ganka lugn lördag alltså. Skönt också att ta det lite piano ibland. Imorgon ska det letas nya björnpinnar till fler dummiesar. Matte och jag ska hjälpas åt.

Imorgon blir det också träning med Flatteklubben på Järavallen. Bäst jag sover mig i form...

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tack för att jag fick spåra OCH busa hos dig idag (lite smolk dock i bägaren gällande mitt ben, men det går säkert över tills jag skall gifta mig).



Oj, var det så många djur som befunnit sig i din skog inatt? Inte konstigt det var tufft, men vi eller rättre sagt våra mattar måste lära sig att det inte kan gå lika bra varje gång och om jag skall vara ärlig så tror jag det gick lite bättre för mig med spårandet bara för att du delvis gått i spåret innan mig!



Vi ses imorrn igen, har hört ryktas om att vadarbyxorna skall med till sjöarna imorgon... det skall bli kul att se när de kommer på 2-beningarna (om jag nu kan/får bada) och om vattenapporteringsavlämningarna kommer att fungera bättre då. Blir nog en kulig dag imorgon oxå!

2008-06-29 @ 00:18:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Som vanligt var det jättekul med besök. Men jag undrar...när ska du gifta dig? Och med vem???



2008-06-29 @ 21:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0