Dummytillverkning och besök

Igår kväll hann jag inte skriva förrän det blev för sent och jag somnade. Men det gick till så här att matte kom från jobbet och så gick vi ut i skogen. Där letade hon fler björkpinnar för hon var inte nöjd med alla hon hade sågat upp tidigare, hon tyckte att de var för taniga. Trots mörkret hittade hon en bit björk som hon tyckte var okej. Den lades på tork när vi kom tillbaka och så satte hon igång dummytillverkningen. Hon hade ju gjort en tidigare för några veckor sedan så modellen var klar men det var ändå lite trassel först med rätt storlek på borret och så där. Lite svordomar blev det men så kom det liksom igång. Några stycken blev klara innan vi hämtade Medicinpinnen vid flyget. Det snöade och var trist väder men flyget var i tid ändå. Sedan blev det mat och snack och jag somnade så något bloggande hanns inte med.

Imorse var jag jättesömnig trots att vi sov till nästan åtta. Vi gick ut i regnet och matte letade fler pinnar och när vi kom tillbaka från rundan återupptogs dummytillverkningen. Jag var nyfiken och spanade och Medicinpinnen tog några foton. Det är dagishusses pannrum/verkstad som vi huserar i. I vanliga fall brukar jag inte få vara där men idag var ett undantag.

image354
Håltagning för snöret.

image352
Hopspikning. Jag är med på ett hörn och kollar i allt.

image353
Några färdiga.

Vi har varit ute i regnet flera gånger under dagen men Medicinpinnen har inte velat följa med. Hon är stadsaktig och frusen. Hmm....hoppas hon bättrar sig annars blir jag lite besviken faktiskt. Nu är det kväll och det ska ätas middag. Jag ska också ha med och jag är hungrig så det är på tiden nu. Får gå och påminna matte.

Ikväll ska det också packas in presenter för mina två bästisar Wallander och Elliot fyller år imorgon. De ska naturligtvis uppvaktas ordentligt och jag hoppas på att de kommer hit för lite träning så behöver vi inte åka på uppvakningsrunda. Men om de inte kommer gör vi det för jag var bekymrad när spårningen ställdes in på grund av snö uppe vid Hörby för jag befarade då att jag inte skulle kunna lämna presenterna på själva födelsedagen. Men nu är jag lugnad.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag har sagt det förut men säger det igen... du har en så uppfinningsrik & driftig matte. Vad fina dummiesarna är. Får vi pröva dom imorgon eller blir det bara kasslerfågelträning? Jag hoppas att Pinnen går med ut en sväng imorgon, hon får väl bylta på sig ordentligt så att hon inte fryser.

Det känns som om det kommer att bli en spännande & rolig födelsedag imorgon!!!

2008-03-21 @ 21:53:42
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Gammelmatte på Onsala

Vilka fiiina dummiesar...Glad fortsättning på Påsken!
Kram från oss alla

2008-03-21 @ 22:51:58
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0