Hemma igen

Det var såklart sorgligt att skiljas från Yster igår på stationen i Stockholm. Men det var inget att göra åt det så vi bordade tåget och intog våra platser. Matte har kommit på att hon kan boka en barnbiljett till mig för fem kronor så får vi en extra plats och slipper ha det så trångt. Där var en annan hund på tåget men det var ändå en lugn hemresa. Jag vilade mig men sov inte direkt ändå. När vi kom till Lund var det rena snöstormen men dagismatte stod troget där och väntade på oss. Det blev en snöig hemfärd men pizza upphittades på vägen och även jag fick en bit efter mina ordinare kulor.

Det var härligt att återse trädgården. Jag ville ut hela tiden och hade lite svårt att komma till ro men när matte gick till sängs släckte jag också ner och vi sov gott. Imorse åkte matte till jobbet. Jag hade hoppats på mer snö och att hon inte skulle kunna komma iväg men se det smög sig. Det känns dock helt okej, jag ska kolla in trädgården, spana på bron till Lurön som har börjat byggas och gå tur i skogen med dagismatte.

Härligt att vara hemma igen även om Stockholm och då framför allt Yster är ett trevligt avbrott ibland.


Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Smart drag av matte att boka barnbiljett åt dig. Visste inte att man kunde göra så. Själv har jag slutligen tagit förnuftet till fånga och stannat hemma från skolan två dagar. Blev ju aldrig av med mitt virus så det kändes som det behövdes. Synd att vi missade varandra men det var nog lika bra det den här gången. Tror inte jag hade varit någon kul lekkompis i det skick jag var.

2008-03-05 @ 09:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0