Lugn dag

Ja, det har varit en ganska stillsam dag idag. Medicinpinnen åkte hem sent i eftermiddags mitt i snön som yrde. Matte och jag har gått i skogen men inte några jätterundor för vi var faktiskt båda trötta. Matte har städat lite men vilat sig ovanligt mycket, hon somnade till och med på soffan i eftermiddags en stund. Tror det var bra för hon känner sig bättre i halsen nu. Men det blir en tidig kväll, hon väntar egentligen bara på att blodpuddingspluttarna som har varit i ugnen ska kallna så att de kan läggas i burkar.

Tyvärr är det vardag imorgon och matte ska till jobbet. Ibland blir jag deppig när jag tänker på att matte ska jobba så mycket tid som vi annars kunde varit tillsammans. Men nu är det ju som det är och jag har det bra på dagarna.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Om din matte somnade på soffan, ja då är hon nog inte riktígt kry. Men skönt att hon mår bättre.

Jag hade önskat att MOR alltid hade kunnat ha 4 dagars helgledighet, tänk så bra/roligt/mysigt/skönt det hade varit.

2008-03-25 @ 18:51:00
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0