Ovant men trevligt...

Ja det kändes ovant men väldigt trevligt att se Wallanders mor här i stan. Wallander är tyvärr hemma. Kanske lika bra med tanke på att jag löper. Till Malmö lär väl inte dofterna räcka.

Jag tyckte min dag var sådär lagom rolig. Inte tråkig men inte rolig. Matte var hos tandläkaren imorse. Jag var med Yster som sov. Matte om hem. Vi gick promenader men bara i koppel. Det snöade och var kallt. Hemma hände inget särskilt. Men så plötsligt vid sex snåret blev det fart på matte. Vi skyndade mot t-banan, väntade på någon. Och så plötsligt stod Helene där. Jag välkomnade henne så som det anstår en flatte att ta emot en kär vän. Vi traskade hemåt. Yster var iväg på träning. Matte och Helene beställde pizza. Tack och lov tog matte en stor en så jag fick en anständig bit. Så smörjde vi alla kråset och jag började tycka dagen var helt okej.

En annan sak som är trevlig är att jag har förstått att semesterveckan till sommaren med Yster ska tillbringas på Bastudden i Småland. Inte alls dumt. Inte alls. Där kan jag leva ett bra hundliv med min flock. Det har kollats upp att stugan står tom i augusti och vi var tydligen väldigt välkomna. För er som inte vet kan jag berätta att Bastudden är ett ställe som min mattes faster har. Det ligger precis vid en stor sjö, strandtomt med brygga, båt mm. Stor mysig tomt, härlig stuga med öppen brasa. Helt perfekt helt enkelt. Hoppas det blir en tur dit även innan sommaren.

Det snackades en massa ikväll när Helene var här. Yster kom hem, fixade någon slags sås till glassen hon hade köpt med. Jag fick smaka glass men utan sås, vilket inte gjorde något för det var jättegott med glass till efterätt ovanpå pizzan. Långt om länge följde vi Helene till t-banan och fick en stund senare besked om att hon var i tryggt förvar på hotellrummet. Jättetrevligt att hon ville titta hit. Jag tyckte dagen piffades upp rejält.

Imorgon bär det av hemåt men inte förrän framåt kvällen så lite till hinns med här. Jag hoppas på en lugn hemresa.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Nu fick jag förklaringen till varför MOR luktade så mycket dig när hon kom hem ikväll. Känns genast bättre för mig nu eftersom att ni träffats i Sthlm och där var ju inte jag, så inget att sura över. Vad kul att ni alla uppskattade MORS kvällsbesök. Det verkar på som om MOR oxå uppskattade besöket från sin sida.

2008-03-05 @ 23:01:22
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0