Spår och Teba

Innan det var dags att åka till Stockholm så bar det av till Kyllinghusen som ligger utanför Hörby. Där samlades en hel massa människor och hundar redan klockan nio imorse för att göra upp spårplanering inför våren och för att lägga ett "uppvärmningsspår". Jag gick samma spår som Wallander och Elliot och det var ingen konst. Jag är nog uppvärmd redan, vi har ju hållit igång en hel del. Jag tyckte förmiddagen var lite långrandig med väntan i bilen men en positiv sak var att matte körde till Teba när vi åkte hem och där gjorde hon en snabb tur genom butiken (tog kanske en halvtimme, snabbt för att vara matte och Teba). Handlingen resulterade i rejäl påfyllnad i godisförrådet och det känns trevligt.

Jag ser fram emot spårandet. Matte lovade också att det inte blir så mycket väntan i bil eftersom det är så att spåren redan är lagda kvällen innan så man åker dit och går dem direkt på morgonen. Det låter bra i mina öron. Jag har absolut inget emot att åka bil en stund för då vilar jag mig bara men vänta i bilen medan matte gör annat är inte så kul. Men är det Teba kan jag ju knappast klaga. Det är faktiskt inte ofta som matte lämnar mig i bilen för att handla till sig själv eller förlusta sig på annat sätt. Oftast är det hundaffärer hon är i. Teba är bäst av alla hundaffärer i hela vårt avlånga land tror jag bestämt.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Din matte är en bra matte hon, min MOR hade inte ens tagit med sig plånboken (men det hade nog inte spelat någon roll om den hade varit med, den verkar ändå alltid till att vara tom). Men jag tror nog att det kan komma att bli en tur dit om en lördag framöver, kanske rent av innan min födelsedag :-)

2008-03-02 @ 10:01:19
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Jag glömde att säga att jag faktiskt var lite purken på MOR igår för att jag inte ens fick gå fram till din bil och hälsa på dig genom burgallret.

2008-03-02 @ 10:11:31
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0