Ljusa kvällar om våren

Tänk så ljust det är om kvällarna nu. När vi åkte hem från Malmö vid niotiden var det ännu ljust. Hela vår stadspromenad med Wallander och Helene gick i ljusets tecken. Vi tog en lång tur ner om Ribban där korven avnjöts. Tyckte den var myket god idag, så god att matte minsann tog ett litet nyp av änden. Men sedan höll hon sig till sin dricka och sitt snask. Tur för mig det.

Matte var lite sur och gnällig på mig ikväll. Hon glömde selen, den brukar inte behövas. Men just idag hade det varit bra för visst drog jag. Ganska mycket. Det var så många intressanta dofter och saker att kolla in, allt från andra hundar till fåglar med ungar.

Vi träffade en kompis till Matte idag igen. Nästan varje gång vi är i stan träffar vi någon hon känner. Det är lite lustigt faktiskt för så många känner hon ju inte. Den här gången var det Emma. Jag har inte träffat henne så mycket för hon var utomlands när jag var liten men nu är hon hemma igen.

Imorgon ska nog vindrutan på bilen fixas. Lika bra, vi kan ju inte köra runt i en trasig Lova. Tyvärr går det inte att "gipsa" sprickan i vindrutan utan hela rutan måste bytas.

Idag kom det en påminnelse om att jag snart ska vaccineras igen. Jag blir rena nåldynan till slut.

Idag var det skön sovmorgon, imorgon är det upp tidigt som vanligt. Bäst jag masar mig i säng!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med om allt, härligt väder och härlig tur, god korv men det bästaste var att turen var med dig!

Hoppas Lovas ruta är hel igen nu och att allt gick bra.

Vaccineras igen, för vad då om man får fråga?

2008-05-08 @ 18:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0